Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

readyboost heeft totaal geen meerwaarde.

Dat is gewoon een fantasie van iemand.

Waarom moet je dat programma gebruiken.

USB-stick werkt zo ook prima.

Wat mij betreft: totaal nutteloos programma

Kijk eerst of je de laatste versie java hebt.

aangepast door stegisoft
Geplaatst: (aangepast)

Gaat het hier weer om de Dell XPS 8300?

4 beeps (= korte piepjes) duiden op een probleem met het werkgeheugen.

Probeer het volgende:

Zet de computer uit en haal alle kabels aan de achterkant los, dus zeker ook de stroomkabel.

Druk daarna 10 seconden lang op de power knop om reststroom weg te laten vloeien.

Haal het zijpaneel eraf.

Haal de 2 RAM modules eruit; maak ze schoon en plaats ze terug. Let erop dat bij terugplaatsen de werkgeheugenmodules goed vastklikken.

Waarom deze handelingen? Het kan zijn dat een van de RAM modules niet goed contact maakt. De hierboven beschreven tip las ik hier: https://www.dell.com/community/Desktops-General/Series-of-4-beeps-continuously-at-start-up/m-p/3515286#M824012

aangepast door porrelaar
Geplaatst:

OK, readyboost verwijdert. Ik ben maar een "leek" dus dat wist ik niet. Verder alle kabels verwijdert en de 2 ram geheugens er uit gehaald. "Schoongemaakt" voor zover je die kan schoonmaken. Ik heb ze in de 2 andere aansluitingen gedaan die er naast zitten (er kunnen 4 banken in).

Alles weer aangesloten en de pc opgestart. Dit bericht naar jullie gestuurd en verder nog geen andere acties gedaan. Dat ga ik wel doen natuurlijk en mocht er iets niet helemaal naar wens gaan, meld ik dat.

Nog een ander vraagje: Het is een Dell XPS 8300. Volgens mij heb ik hem in 2010 aangeschaft. Er draait Win10 op. Ik bewerk foto's, in hou FB bij, emails checken en meer van dat onschuldige spul. Als hij niet steeds op een lullige manier vastloopt, kan ik er prima mee werken. Zou ik 2 extra 4Gb ram er bij moeten kopen om uit de problemen te blijven?

Geplaatst:

Je hebt er nu 2 x 4 = 8 GB werkgeheugen in zitten. Als dat werkgeheugen in orde is, dan heb je daar ruim voldoende aan, in aanmerking genomen wat jij met die pc doet.

Je computer gaat niet beter of sneller werken wanneer jij er extra werkgeheugen bij plaatst.

Geplaatst:

Het is misschien geen dom idee om 2 geheugen bij te kopen.

Dan kan je de oude even eruit halen en de nieuwe erin doen en dan testen of het beter werkt want geheugen kunnen slecht werken.

Een ander optie: je heb 2 geheugen geplaatst en 2 vrije 

Verplaatst nu de huidige geheugen naar de 2 vrije

Nota: je mag 1 geheugen gebruiken en de andere tijdelijk niet gebruiken.

Test op die manier of het goed werkt.

Voor Windows 10 is 4 GB voldoende.

Werkt de ene geheugen niet goed en zet die andere op dezelfde bank en test het.

Zuiver maken van geheugen moet je doen met ether of zo.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.