Ga naar inhoud

Pc werkt opeens niet meer [maakt wel geluid]


Aanbevolen berichten

Mijn pc start “niet” meer op na een dagje gamen. Ik dacht dat het lag aan mij voeding. Daarom had ik toen nieuwe voeding besteld en gemonteerd. Ik heb ook mijn ram ook verwijderd en opnieuw aangesloten. Maar probleem doet zich nog steeds voort. 

 

Wat het vreemde is is als ik mijn pc aan zet hoor en zie ik alles draaien zoals de videokaart. Maar geen beeld en de startknop van me pc geeft geen licht wat die voor heen wel deed. Mijn toetsenbord geeft nog wel licht en cd driver kan ik ook nog openen.

 

Wie kan me helpen met mijn vreemde pc probleem?

 

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

We beschikken helaas over iets te weinig info.

  1. Merk en model van je pc?
  2. Met welk besturingssysteem werk je?
  3. Heb je eerder ook al bepaalde vreemde gedragingen van je pc waargenomen? Zo ja, welke?
  4. Is de pc al eens ontstoft?
  5. Heb je zelf al iets ondernomen in je zoektocht naar een oplossing? Vervanging van de voeding even buiten beschouwing gelaten.
aangepast door droske
typfoutje hersteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

het kán natuurlijk zijn dat de nieuwe voeding ook niet is -zoiets komt weleens voor- maar het kan ook zijn dat moederbord of processor door een foutje in de oude voeding zijn opgeblazen. dat enkele ledjes en fannetjes het wel doen wil niet zeggen dat de voeding oké is, want het gaat om meerdere circuits in zo'n voeding.

het kan óók zijn dat de nieuwe voeding niet correct is aangesloten (en dan denk ik speciaal aan het vierkante blokje dat meestal naast de processor wordt aangesloten...)  

niet onbelangrijk: is na dat dagje gamen de pc er vanzelf mee opgehouden of kon je 'm nog netjes afsluiten?

ook: probeer je de pc op te starten terwijl er een opslagapparaat (stick, externe schijf etc) is aangesloten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.