Ga naar inhoud

Pc werkt opeens niet meer [maakt wel geluid]


Aanbevolen berichten

23 uren geleden, De broer van peter zei:

Ik dacht dat het lag aan mij voeding. Daarom had ik toen nieuwe voeding besteld en gemonteerd.

Met deze nieuwe voeding heeft de pc een tijdje goed gewerkt, of niet?

Geef eens met merk en model van die voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die pc verdient een betere voeding indien de overige componenten nog in goede staat zijn.

 

Kijk eens na of je die voeding goed verbonden hebt met het mobo en de overige hardwarecomponenten.

Lees HIER eens hoe dat in zijn werk gaat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, De broer van peter zei:

hoe weet ik of overige componenten nog in goede staat zijn. 

De manier waarop je een hardware fout zoek:

  • Geen enkel apparaat aan sluiten. Harde schijf, DVD's CD rom of zo ..Dus niets aansluiten, zelfs geen muis of toetsenbord. Geen enkele SATA-kabel op het moederbord aansluiten (smalle platte, meestal rode, kabels) voor de HD of CDrom)!!! Geen aparte videokaart in het AGP of PCIe slot steken, even de videokaart van het mobo verwijderen dus.

  • Enkel voeding inpluggen en power switch om de pc op te starten (is gemarkeerd als PWR)

  • 1 Geheugenlatje in het moederbord zetten op plaats 1 (dichtste bij de processor) en zeker zijn dat de klemmetjes aan de uiteinden goed in de chip klikken!
    Monitor aansluiten.

  • Normaal moet de pc nu opstarten (ook hoorbaar) en aan blijven zolang je hem niet afsluit.

  • Indien pc niet opstart even een andere voeding gebruiken. Als de pc nog niet opstart, ander  geheugenlatje proberen.

****

  • Bedoeling is dat je, op deze wijze de eventuele defecte onderdelen reduceert tot maximum 4. Het mobo, het geheugen, cpu en de voeding.

  • Indien het mobo opstart, kan je gaan beginnen met één voor één de andere afgekoppelde hardware elementen aan te sluiten.

  • Sluit het toetsenbord aan en start op. Alles OK?

  • Zo ja, sluit de pc af, sluit de muis aan en start op. Alles OK?

  • Zo ja, sluit de pc af, koppel het CD/DVD station aan en start op. Alles OK?

  • Zo ja, leg een Windows herstel CD of Windows installatie DVD in de lade. Start de pc op. Als het CD/DVD station als eerste opstartmedium is ingesteld dan zou de geladen CD/DVD zijn ding moeten doen (hoor je de schijf draaien?). Zo ja, laat de procedure zijn gang gaan tot en met het 'kopiëren van bestanden' en stop. Zie dit al vast als een test of het CD/DVD station werkt en als een ultieme geheugentest. Sluit de pc af. Alles OK?

  • Zo ja, sluit de pc af, plaats de videokaart en start de pc op. Alles OK?

  • Zo ja, dan is het de beurt aan de HD. Koppel ze terug aan. Maak een Windows 7 Live CD en start daarmee op. Is de interne harde schijf benaderbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.