Ga naar inhoud

PC opstarten met ethernet kabel i.p.v WIfi

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Dat is een vergissing want het is net omgekeerd. 

Ik moet nu bekennen dat het inderdaad zo is wat jij zegt.

Maar gelijktijdig heb ik wel een oplossing omdat ik toch de kabel moet insteken om te testen.

Laat beiden netwerkkaarten standaard aan en dus wifi en lan mogen ingeschakeld worden.

Om op uw vraag te kunnen antwoorden kan je zorgen dat Lan de standaard is.

Eigenlijk is dat heel simpel

Je klik gewoon op wifi en dan is het uitgeschakeld.

Klik je er weer op dan is het ingeschakeld.

Zo kan je vermijden dat Windows toch wifi weer verbind.

wifi001.jpg.277c11d4cba90c03d81ce32cd222b392.jpg

Let wel op of uw lan netwerkkabel wel goed vastzit want als het niet goed vastzit kan het bij warmte iets los zit en dan zal Windows onmiddellijk wifi kiezen.

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Op 4/9/2018 om 12:29, stegisoft zei:

Klik op start en dan met de rechtermuisknop op Windows Powershell (admin)

Kopieer onderstaande tekst en plak het met de rechtermuisknop in powershell achter >

ipconfig /all > c:\mijpconfig.txt

en dan enter

Ga nu naar c:\ en daar vind je mijpconfig.txt en upload dit hier.

Had je de wifi ook effectief uitgeschakeld want niet verbonden betekend niet dat het uitgeschakeld is

Ik zie bij de eerste afbeelding nog uitschakelen staan en dat zou inschakelen moeten staan als het uit staat.

Heb ik geprobeerd met volgend resultaat

Screen Shot 09-05-18 at 05.51 PM.PNG

Geplaatst:

Dat komt omdat je PowerShell niet als administrator hebt uit gevoerd zoals was gevraagd.

Doe het nog eens met Windows Powerhell(Admin). Dat gaat zeker lukken.:top:

Geplaatst:

Bij de tweede staat toch duidelijk dat wifi is ingeschakeld en dat je alleen lan- netwerk hebt.

Dus kan je perfect wifi uitzetten.

Maar ik heb een test gedaan op mijn computer en je kan perfect met beiden gelijktijdig werken: lan + wifi 

Standaard ga je via Lan op internet maar je kan gelijktijdig van pc via wifi naar tablet gaan.

Zoiets weet je zeker als je vaste IP adressen geeft.

Geplaatst:
59 minuten geleden, stegisoft zei:

Bij de tweede staat toch duidelijk dat wifi is ingeschakeld en dat je alleen lan- netwerk hebt.

Dus kan je perfect wifi uitzetten.

Ja, dat zou kunnen, maar dat is de bedoeling van TS niet. Het probleem is dat de pc de ene keer na het opstarten automatisch via Wifi verbinding maakt en de andere keer via Ethernet LAN.

Ik heb van TS vernomen dat zijn voorkeur uitgaat naar LAN omdat de Wifi adapter van zijn, al wat oudere, desktop pc geen goede ontvangst heeft.

Helaas, wanneer er na een opstart (automatisch) verbinding is gemaakt met Wifi (ook al was die vooraf uitgeschakeld) dan kan TS niet naar LAN switchen tenzij door opnieuw op te starten.

Dat heeft Paralax me gisteren nog eens duidelijk uitgelegd toen hij me kwam vertellen dat hij een weekje online zou zijn. We zien wel wanneer TS hier terug zijn opwachting maakt.

1 uur terug, stegisoft zei:

Maar ik heb een test gedaan op mijn computer en je kan perfect met beiden gelijktijdig werken: lan + wifi 

Standaard ga je via Lan op internet maar je kan gelijktijdig van pc via wifi naar tablet gaan.

Dat is bekend, want bij mij staat die zo al enkele weken en Ethernet LAN haalt de bovenhand.

Geplaatst:

Klopt, maar dan heeft hij geen van beide denk ik en moet er sowieso ook opnieuw opgestart worden.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.