Ga naar inhoud

Random reset laptop


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zit met een laptop die op onregelmatige tijdstippen automatisch reset, maar enkel als ie aan netstroom hangt. Op batterij blijft hij perfect werken maar eens de adapter eraan hangt begint de miserie. Als hij afstaat laadt hij wel perfect op. Harde schijf is vervangen alsook de adapter om die mogelijkheden al te elimineren dus daar kan het al niet aan liggen.

 

Af en toe geeft hij ook andere datum en tijd weer wat me richting batterij bios doet denken maar alle andere settings onthoudt hij wel en zou hij dit probleem dan ook niet moeten vertonen als hij op batterij werkt?

 

Het is een Acer aspire 8930G, een redelijk oud beestje maar werkt nog perfect voor de rest. 

 

Bij event viewer geeft hij gewoon aan dat de stroom weggevallen is, niets meer.

 

hulp is altijd welkom :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer moeilijk om op afstand te zeggen.

Ik vermoed dat voedingskabel niet goed werkt wat veel voorkomt.

 

Cmos batterij dat leeg is kan maar normaal gezien zou je een bericht moeten krijgen.

Zo te zien is uw laptop van 2009 of zo en dat is 9 jaar en dan zou het kunnen.

Maar omdat jij zegt dat de datum verandert is de kans wel heel groot dat cmos batterij leeg is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.