Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben in het bezit van een laptop met windows 7 en twee samsung tablets. Op de laptop staat Windows Live mail 2012 en op de tablets resp. mail 4.2.78.0 en 4.2.75.0. Nu kan ik op de tablets wel alle mail ontvangen maar een mail verzenden kan niet. Moet er soms ergens iets gewijzigd worden?

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Heeft het eerst wel gewerkt op de tablets? Staat android als besturingssysteem op die tablets of?

Of heb je de accounts pas aangemaakt?

 

Welke foutmelding krijg je?

 

Gaat het om een Gmail, Telenet, Proximus,....,... account?

 

Werk je via POP3 of IMAP? Best ga je voor IMAP!

 

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/verschil-imap-en-pop-3/

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobiel-toestel-instellen/

 

https://www.emailinstellingen.be/android/proximus-mail-instellen

 

 

Geplaatst:

Ik krijg geen bepaalde foutmeldingen, maar de mail wordt opgeslagen in de map Postvak UIT en wordt dan niet verzonden. Alle inkomende mails worden normaal weergegeven.

Op de laptop staat de mail als volgt ingesteld:

Inkomende mail (POP3)  pop.planet.nl

Uitgaande mail (SMTP)   mail.planet.nl

Als poortnummer staat bij uitgaande mail (SMTP)  25

                                            inkomende mail (POP3) 110

Geplaatst: (aangepast)

" Is er soms een speciale email die bij de windows live mail past? "

Lijkt mij geen zin te hebben. WLM op je laptop werkt immers en staat los van je email cliënt op je tablet. Je deelt immers alleen via de wifi verbinding dacht ik.

aangepast door Veng
Geplaatst:

Jij kiest voor POP3. snap je het verschil tussen POP3 en IMAP? Indien je op meerdere toestellen kiest voor het lezen en versturen van e-mail worden de e-mails bij POP3 niet gesynchroniseerd op elk toestel. Dus de inhoud is op ieder toestel telkens anders.

In volgende link lees je er meer over: https://www.seniorweb.nl/artikel/overstappen-van-pop3-naar-imap

 

Wat de instellingen betreft, je maakt gebruik van planet.nl als provider, is het account aangemaakt zoals uitgelegd in volgende link? : https://www.emailinstelling.nl/android/planet-mail-instellen

 

Geplaatst:

Update: ik kon mijn vorig bericht niet meer aanpassen. Je hebt een aantal vragen niet beantwoord. Zoals welke provider gebruik je? Blijkbaar moet je de instellingen voor KPN nemen want je e-mail adres is planet.nl. Ook maak je op de laptop nog gebruik van een onbeveiligde verbinding, best kies je voor de aanbevolen instellingen.

Omdat je gekozen hebt voor onbeveiligde verbinding kan je enkel versturen via het netwerk van KPN.

 

2018-09-30_09h18_17.thumb.png.326f37bbbebbf5be82de5d325f9814b8.png

 

Alle uitleg vindt je op volgende pagina: https://www.kpn.com/faq/16722

 

Hoe je bovenstaande instellingen uitvoert op PC, Tablet of smartphone lees je in volgende link: https://www.kpn.com/faq/15769

 

2018-09-30_09h24_36.thumb.png.97b63435e1571681d8459f7799acead5.png

 

 

 

 

 

 

Geplaatst:

Ik  met jullie gegevens aan de gang en wellicht lukt het. Mijn eerste probleem is hoe de instelling POP3 te wijzigen in IMAP. Laat later wel weer wat horen hoe het gaat. Bedankt voor zover.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.