Ga naar inhoud

van videocamera naar pc

theplayer

Aanbevolen berichten

Ik heb een videobandje overgezet naar de pc (I7 Win7) Dat deed ik met een Sony digitale videocamera met nog DV-bandjes van 1 uur. Ik gebruikte een firewire 1394 4-pinskabel daarvoor: 4-pins uit pc naar 4-pins in camera. Eerst de kabel in de pc en dan pas in de camera. Dan verschijnt meteen een scherm waarin staat aangegeven dat er opgenomen gaat worden. Het bandje wordt automatisch eerst teruggespoeld en daarna start meteen de opname van 1 uur. Dat blijkt dan door de VLC-speler te gebeuren. Gaat allemaal prima, maar het totale bestand van 1 uur omvat dan bijna 19 Gb ! Dat is veel te veel en ik weet niet hoe dat komt. Een dvd omvatte nog maar slechts 4.7 Gb! Hoe kan ik digitaal opnemen met dezelfde beeldkwaliteit als het origineel maar dan toch in veel minder opslaghoeveelheid. Moet ik dan in de VLC-speler toch eerst instellingen wijzigen of moet ik een ander prog daarvoor gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grootte van de video wordt door u bepaald.

Dat kan bepaald worden in de instellingen van Sony videocamera.

In welke extensies is de video gemaakt op de pc?

Nota: DVD is ook iets van de oude tijd.

Tegenwoordig kan bijna elke media goed om met usb-stick zoals TV

Hoe groter de video is hoe beter de kwaliteit is.

Trouwens: VLC-speler had je gewoon standaard ingesteld.

Je kan ieder andere software gebruiken.

Nota: wil je toch op dvd dan kan je ook op verschillende dvd zetten.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stegisoft,  Dank voor je reactie. Ik ben er inmiddels toch zelf uitgekomen. Na (erg) lang zoeken kwam ik erachter dat het prog PlayMemoriesHome het juiste programma voor mijn doel is. Ik heb het eerst met de VLC-speler een aantal keren gedaan, maar dat bleek dus een avi-bestand van 19 Gb te worden. Bovendien ontbrak het geluid daarbij telkens .

Met dat PMH-prog gaat het prima. Ook hierin wordt de video als avi opgeslagen op de pc, maar wel nu met geluid.  Dus ik moet daarna nog gaan converteren naar mp4. Na weer lang zoeken kwam ik uit op VIDCODER. Dat werkt prima en zet alles met geluid om naar mp4. Bovendien duurt dit maar zo'n 17/18 minuten. voor een bestand van 1½ uur en "slechts" 2.44 Gb..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad zo dat (zelf 'gebrande') DVD, terecht; uit de tijd is. Ikzelf heb er tientallen gebrand en heb tot mijn spijt en ergernis, moeten ondervinden, dat die na, betrekkelijke korte, tijd, niet meer leesbaar zijn. Gelukkig stonden mijn filmen nog in AVI op mijn computer. Ik heb vaak gezocht, waarom die DVD's na een tijdje niet meer leesbaar waren en toen kreeg ik van iemand, die duidelijk wist waar hij over bezig was, de volgende uitleg. Een commerciële DVD, wordt echt 'gebrand' in de materie. Bij een zelfgebrande DVD zou de 'schrijflaag', eigenlijk vloeibaar zijn. En na tijd, en naargelang de manier van opbergen, loopt dat uit. Natuurlijk is dat een simplistische uitleg, voor leken zoals ik. Ik heb DVD's gebrand op schijven van alle merken, zowel - als -. Met branders in verschillende computers en 3 HDD opnemers met brander. Van de meer dan 100 zijn er geen twintig meer bruikbaar. Om filmen van formaat te veranderen gebruik ik Any Video Converter. Was toen een betalend programma, maar ik geloof dat het nu gratis is. Om filmen te bewerken gebruik ik vooral Pinnacle Studio 14. Die zitten nu al aan 21, maar ik ben tevreden met wat ik heb.

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dochter gebruikt VSDC om film te bewerken.

Ik heb onlangs de garage voor een deel opgeruimd en daar lagen veel dozen met CD met muziek en ook films

Ze waren minstens 20 jaar oud en nog in perfecte staat want ik kon alle liedjes en films weer omzetten zodat ik het weer op pc staat.

Dat vloeibaarheid is dus vraagtekens want de cd was in zo'n goede staat dat de containerpark gezegd had dat ik in grofvuil moet gooien en niet ergens bij de olie of zo wegens vloeibaar.😉

PlayMemoriesHome is van Sony zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, theplayer zei:

kwam ik erachter dat het prog PlayMemoriesHome het juiste programma voor mijn doel is.

Inderdaad, als je een Sony camera hebt dan is PlayMemoriesHome het juiste programma.

Dank voor het melden dan het is opgelost.

Dan sluiten we dit topic af 59ea0ff4b8a7a-smiley_slotje.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.