Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
15 minuten geleden, sasin zei:

Progje Farbar wordt geweigerd wegens "schadelijk voor computer".....?

Je mag het toestaan om toch te downloaden (welk programma geeft die melding? )

Geplaatst:

Hallo,

 

Ik zie dat de tool FRST in je download map staat, ga naar de download map > open die > en sleep de tool FRST daaruit naar je bureaublad.

 

Stap 1.

Verwijder de volgende programma's:

Weg gaan naar 5a07033868db6-shell32_271.ico_16x16.pngProgramma's en onderdelen:

  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • App Explorer
    • PremierOpinion
    • Web Companion
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

 

 

Stap 2.


Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

start
CreateRestorePoint:
() C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Web Companion\Application\Lavasoft.WCAssistant.WinService.exe
(Lavasoft) C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Web Companion\Application\WebCompanion.exe
(VoiceFive, Inc.) C:\Program Files (x86)\PremierOpinion\pmservice.exe
(VoiceFive, Inc.) C:\Program Files (x86)\PremierOpinion\pmropn.exe
(VoiceFive, Inc.) C:\Program Files (x86)\PremierOpinion\pmropn32.exe
(VoiceFive, Inc.) C:\Program Files (x86)\PremierOpinion\pmropn64.exe
HKU\S-1-5-21-155390347-3691552010-701855877-1001\...\Run: [Web Companion] => C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Web Companion\Application\WebCompanion.exe [7379744 2018-09-20] (Lavasoft)
HKU\S-1-5-21-155390347-3691552010-701855877-1001\...\Run: [Browser Manager] => C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Yandex\BrowserManager\MBLauncher.exe
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-155390347-3691552010-701855877-1001 -> DefaultScope a43149cc-ca23-11e8-a0b9-f8633f79a855 URL = hxxps://yandex.ru/search/?win=353&clid=2310122-135&text={searchTerms}
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-155390347-3691552010-701855877-1001 -> a43149cc-ca23-11e8-a0b9-f8633f79a855 URL = hxxps://yandex.ru/search/?win=353&clid=2310122-135&text={searchTerms}
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-155390347-3691552010-701855877-1001 -> {D5BDA68D-AEFC-40AB-A526-13B16BF9EAB1} URL =
FF SearchPlugin: C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\l7srl21x.default\searchplugins\bing-lavasoft-ff59.xml [2018-09-20]
FF SearchPlugin: C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\l7srl21x.default\searchplugins\yandex.ru-20182507.xml [2018-10-07]
FF Extension: (PremierOpinion) - C:\Program Files (x86)\PremierOpinion\firefox [2018-10-10] [Verouderd] [ niet getekend]
OPR StartupUrls: "hxxps:\/\/www.yandex.ru\/?win=353&clid=2310121-135"
R2 PremierOpinion; C:\Program Files (x86)\PremierOpinion\pmservice.exe [169408 2018-07-31] (VoiceFive, Inc.) <==== AANDACHT
R2 WCAssistantService; C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Web Companion\Application\Lavasoft.WCAssistant.WinService.exe [25888 2018-09-20] ()
2018-10-10 18:17 - 2018-10-10 18:17 - 000000000 ____D C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\PremierOpinion
2018-10-10 18:16 - 2018-07-31 00:53 - 001115072 _____ (VoiceFive, Inc.) C:\WINDOWS\system32\pmls64.dl_
2018-10-10 18:16 - 2018-07-31 00:53 - 000751552 _____ (VoiceFive, Inc.) C:\WINDOWS\SysWOW64\pmls.dl_
2018-10-10 16:53 - 2018-10-10 18:17 - 000000000 ____D C:\Program Files (x86)\PremierOpinion
2018-10-10 16:53 - 2017-05-24 23:02 - 001182656 _____ (VoiceFive, Inc.) C:\WINDOWS\system32\pmls64.dll
2018-10-10 16:53 - 2017-05-24 23:02 - 000784832 _____ (VoiceFive, Inc.) C:\WINDOWS\SysWOW64\pmls.dll
2018-10-09 11:34 - 2018-10-09 11:34 - 000000000 ____D C:\ProgramData\UniqueId
2018-10-07 13:25 - 2018-10-07 13:28 - 000000000 ____D C:\Users\Gebruiker\AppData\LocalLow\Yandex
2018-10-07 13:25 - 2018-10-07 13:25 - 000000000 ____D C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Yandex
2018-10-07 13:24 - 2018-10-07 13:28 - 000000000 ____D C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Yandex
2018-10-07 13:24 - 2018-10-07 13:24 - 000000000 ____D C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Opera Software
2018-10-07 13:20 - 2018-10-07 13:20 - 000000000 ____D C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\AudioConverter
2018-10-07 13:20 - 2018-10-07 13:20 - 000000000 ____D C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\FlashIntegro
2018-10-07 13:20 - 2018-10-07 13:20 - 000000000 ____D C:\Program Files (x86)\FlashIntegro
2018-10-07 13:17 - 2018-10-07 13:25 - 000000000 ____D C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Hamster Soft
2018-10-07 13:17 - 2018-10-07 13:17 - 000000000 ____D C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\HamsterSoft
2018-10-07 13:08 - 2018-10-07 13:08 - 000000000 ____D C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\AVS4YOU
2018-10-07 13:08 - 2018-10-07 13:08 - 000000000 ____D C:\ProgramData\AVS4YOU
2018-10-07 13:07 - 2018-10-07 13:12 - 000000000 ____D C:\Program Files (x86)\AVS4YOU
2018-09-16 09:50 - 2018-09-16 09:50 - 000000000 ____D C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Lavasoft
2018-09-16 09:50 - 2018-09-16 09:50 - 000000000 ____D C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Lavasoft
2018-09-16 09:50 - 2018-09-16 09:50 - 000000000 ____D C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Lavasoft
2018-09-16 09:50 - 2018-09-16 09:50 - 000000000 ____D C:\ProgramData\Lavasoft
2018-09-16 09:50 - 2018-09-16 09:50 - 000000000 ____D C:\Program Files (x86)\Lavasoft
2018-10-10 09:32 - 2018-10-10 09:32 - 000391384 _____ (adaware) C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Temp\wcupdater.exe
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-155390347-3691552010-701855877-1001_Classes\CLSID\{1BF42E4C-4AF4-4CFD-A1A0-CF2960B8F63E}\InprocServer32 -> C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6816.0313\amd64\FileSyncShell64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-155390347-3691552010-701855877-1001_Classes\CLSID\{7AFDFDDB-F914-11E4-8377-6C3BE50D980C}\InprocServer32 -> C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6816.0313\amd64\FileSyncShell64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-155390347-3691552010-701855877-1001_Classes\CLSID\{82CA8DE3-01AD-4CEA-9D75-BE4C51810A9E}\InprocServer32 -> C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6816.0313\amd64\FileSyncShell64.dll => Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive7] -> {C5FF006E-2AE9-408C-B85B-2DFDD5449D9C} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive7] -> {C5FF006E-2AE9-408C-B85B-2DFDD5449D9C} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Geen bestand
Task: {148007C5-C4A8-4923-8A08-7BB140838FCB} - System32\Tasks\App Explorer => C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Host App Service\Engine\HostAppServiceUpdater.exe [2018-09-17] (SweetLabs, Inc) <==== AANDACHT
2018-09-16 09:50 - 2018-09-20 09:48 - 000025888 _____ () C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Web Companion\Application\Lavasoft.WCAssistant.WinService.exe
2018-09-16 09:50 - 2018-09-20 09:48 - 000017696 _____ () C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Web Companion\Application\Lavasoft.WCAssistant.Service.Logger.dll
2018-09-16 09:50 - 2018-09-20 09:48 - 000037664 _____ () C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Web Companion\Application\Lavasoft.WCAssistant.WcfService.dll
2018-09-16 09:50 - 2018-09-20 09:48 - 000120096 _____ () C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Web Companion\Application\Lavasoft.AppCore.dll
2018-09-16 09:50 - 2018-09-20 09:48 - 000105248 _____ () C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Web Companion\Application\Lavasoft.Utils.dll
2018-09-16 09:50 - 2018-09-20 09:48 - 000372512 _____ () C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Web Companion\Application\Lavasoft.SearchProtect.Business.dll
2018-09-16 09:50 - 2018-09-20 09:48 - 000059168 _____ () C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Web Companion\Application\Lavasoft.adblocker.dll
2018-09-16 09:50 - 2018-09-20 09:48 - 000062752 _____ () C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Web Companion\Application\Lavasoft.Events.dll
IE trusted site: HKU\.DEFAULT\...\localhost -> localhost
IE trusted site: HKU\.DEFAULT\...\webcompanion.com -> hxxp://webcompanion.com
IE trusted site: HKU\S-1-5-21-155390347-3691552010-701855877-1001\...\localhost -> localhost
IE trusted site: HKU\S-1-5-21-155390347-3691552010-701855877-1001\...\webcompanion.com -> hxxp://webcompanion.com
FirewallRules: [{5671C1CD-FF87-4D82-8DE9-61524A61227C}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\PremierOpinion\pmropn.exe
FirewallRules: [{B419554B-8887-4CA6-8A72-0993BC2A8C3D}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\PremierOpinion\pmropn.exe
EmptyTemp:
end


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

 

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

 

Start de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Geplaatst:

Even ter info: blijkbaar ben ik (zie eerste pagina van dit topic) niet alleen:

 

Op een ander forum schreef Barfman: quote: " Meer mensen last van na de updates van gisteren dat "Choose default apps by file type"niet meer werkt, ik kan dus bijvoorbeeld geen .dds bestanden aan Photoshop toewijzen, en geen .blender files aan blender, en ga maar zo door. Heb hier en daar al gezien dat ik niet de enige ben, maar tot nu toe geen oplossing. Het ouderwetse menu is nu ook helemaal verdwenen, dus weet het even niet meer. "

Geplaatst:

*.dds zie ik wel maar ik heb daar geen app voor.

 

Ik denk dat je mensen eerst photoshop moeten starten.

Waarschijnlijk lukt dat niet onmiddellijk maar wacht dan even en klik weer op photoshop. (Geld ook voor andere apps)

Want ieder apps kijk eerst in de register en wijzigt dat zo nodig.

 

Geplaatst:

Hallo,

 

Dat is een beste opruiming, doen we nog een test:

 

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Geplaatst:

Hallo,

 

Klik eens op één van de gene met "Hamster" wat opent er dan (maak daar een printscreen van).

Want die moet je handmatig weer aan passen dat ze met een ander programma moeten worden geopend.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.