Ga naar inhoud

Laptop bevriest


IreneP

Aanbevolen berichten

Hallo, sinds een paar weken, bevriest mijn laptop als ik erop aan het werken ben. Het maakt niet uit in welk programma ik zit of online ben. Als de laptop bevriest, lijkt het net alsof er een printscreen is gemaakt en reageert het nergens meer op. Ik moet dan de laptop afsluiten via de knop en vervolgens opnieuw opstarten.  Dit kan een aantal keren achter elkaar gebeuren en daarna uren er geen last van hebben... en vice versa

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals de FN toets met de F toetsen indrukken als het is bevroren. 1 F toets werkt er sowieso nog, F4, maar bij de andere kan ik het zien cq werken niet meer.

Daarnaast ben ik al om naar Start - Instellingen gedaan - bijwerken en beveiliging - probleem oplossen etc maar niets kunnen vinden.

 

Enige idee wat het probleem zou kunnen zijn en/of suggesties ?  Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt niet vermeld over welke Windows versie het gaat.

Inderdaad vele oorzaken mogelijk.

Het kan gaan om malware, fout in Windows, Hardwareproblemen, ....., dus best 1 voor 1 nagaan en elimineren.

 

Je zou eens in veilige modus kunnen opstarten. probleem blijft? https://support.microsoft.com/nl-be/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode , https://www.reviversoft.com/nl/blog/2013/12/how-to-boot-into-windows-8-safe-mode/

 

Je zou een schone opstart kunnen doen : voor Windows 10  https://support.microsoft.com/nl-be/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows , voor Windows 8: https://support.microsoft.com/nl-be/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows

 

Je kan ook speccy uitvoeren, zo kunnen de leden die je willen helpen informatie krijgen zoals welke hardware in je computer zit, enz.....

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, clarkie zei:

J

 

Je zou eens in veilige modus kunnen opstarten. probleem blijft? https://support.microsoft.com/nl-be/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode 

 

Je zou een schone opstart kunnen doen : voor Windows 10  https://support.microsoft.com/nl-be/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows 

 

Wat leverde bovenstaande op? 

 

Die laptop is al op leeftijd klopt dat?

 

Graag het volledig model en modelnummer van de laptop.

 

Om malware uit sluiten mag je onderstaande uitvoeren.

 

Quote

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.