Ga naar inhoud

titel en naam artiest op scherm auto radio

blacklizard

Aanbevolen berichten

Hello,

Ik rij met een volvo en deze is al een paar jaar oud. al jaren erger ik me dat de titel van een audio cd niet op mijn scherm komt.

Soms neem ik een paar cd's en maak ik daarvan 1 verzamel cd met vele liedjes van verschillende groepen.

Nu dit is een immens werk. Als ik zo een verzamel cd dan heb dan twijfel ik als er een liedje bezig is wat ik nog niet veel heb gehoord wie dit nu weeral zingt.

Ik kocht vorige week een magazine waar een cd bij zat. Ik trok mijn ogen open als ik zag dat daar de naam artiest op kwam en de naam van de song.

zie voorbeelden.

Op het eerste is er enkel Track 1  te zien op de 2de Track 1 + daaronder nog een lijntje met de artiest of groep.

Kan iemand me uitleggen als ik nog een verzamel cd maak hoe ik de naam van of groep er ook op krijg? Bestaat er een speciaal proogramma hiervoor? indien wel welk? en wat is de prijs?

Thanks 

46451071_359302198150743_2062485562312359936_n.jpg

46456094_299955380855188_1936834528836321280_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen krak op gebied van muziek en multimedia maar ik herken je probleem en ik heb misschien een oplossing.

Elk audiobestand op je pc heeft extra velden, de zogenaamde MP3 tags.

In die velden kan je de titel, het album en de uitvoerder van het nummer invullen.

Als die MP3 tags zijn ingevuld, kunnen ze worden uitgelezen en getoond op de autoradio.

Je moet die tags wel manueel invullen op het moment dat je de track ript van de originele cd naar je pc als je de media player van windows gebruikt.

Daar kruipt wat tijd in maar het is wel makkelijk achteraf.

Je kan ook manueel de naam van de artiest en de titel van het nummer in de bestandsnaam aanpassen voor je het bestand op de verzamelcd brandt.

Dan zie je het ook op de autoradio want de bestandsnaam wordt altijd getoond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het gaat om een muziek cd en geen MP3. Auto radio speelt geen MP3 af jammer genoeg.

Nu heb ik wel mp3 muziek die ik soms download wanneer ik een album online koop voor mijn MP3 speler. Deze had ik graag ook in auto afgespeeld met ook dezelfde tekst op scherm. Misschien is deze gemakkelijker omdat daar de zogenaamde MP3 tag al in zit. 

Op de manier waarop ik het nu doe is het zoals een gewone cd. De mp3 wordt tijdens het branden omgezet in bestand voor of zoals muziek cd.😏

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
  • 3 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.