Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geachte forumleden,

Voordat ik een heel VGA-kaartspel ga aanschaffen zou ik graag jullie ervaringen willen weten over het volgende:

Ik ben in het bezit van een Philips FullHD-LCD-tv type 42pfl7662D. Deze tv is voorzien van 2 HDMI-ingangen. Daar staat nu een pc op aangesloten met een DVI-HDMI-kabel. De videokaart is een Club 3D NVidia 7600GT (CGN-G766 ) 256mb (deze kan 1080 weergeven). Via deze aansturing heb ik een alleszins vaag beeld. Redelijk leesbaar, doch bij lange na niet het scherpe beeld dat ik heb gezien bij een vriend van mij op zijn Samsung-tv.

Ik heb alle videoresolutie-aanpassingen gemaakt op zowel de videokaart als op de tv, maar het beeld blijft vaag. Ook heb ik twee dvi-hdmi-kabels (1,5) uit het duurdere segment (o.a. monster), dus daar lig het ook niet aan. Daarnaast: de overige ingangen van de tv heb ik ook geprobeerd met hetzelfde slechte resultaat :argh:.

Nu heb ik gelezen dat de tv die ik heb geen HDMI-ingangen heeft die klaar zijn voor een pc-signaal (een wat ouder type, de tv heb ik vorig jaar gekocht en kwam op de markt in 2007), maar dat er nu wel videokaarten zijn, met HDMI-uitgangen, die het signaal naar de tv dusdanig kunnen aansturen dat het beeld op bijvoorbeeld 1080(i)(p) of wat mij betreft 720p weer (glashelder) weergeeft zoals het hoort.

Mijn vragen (type prangend) zijn:

1. klopt het dat er lcd-tv's bestaan met hdmi-ingangen die slecht met een pc-signaal omgaan of dat zelfs niet aankunnen?

2. Bestaan er videokaarten die dit probleem oplossen, door een wel voor de tv herkenbaar signaal uitsturen (met bijvoorbeeld een hdmi-uitgang)?

3. Wie heeft er wat gedaan en hoe om een soortgelijk probleem te verhelpen met welk resultaat?

Mijn dank is op voorhand reeds groot voor antwoorden op dit voor mij duistere probleem :stupid:.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.