Ga naar inhoud

Compaq Presario 2800-te moeilijk? / toch een oplossing?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag allemaal,

Heb een laptop die vrij goed werkte, het laatst kon ik de C station niet meer formatteren. Uiteindelijk raakte ik geirriteerd en heb zelf bestanden verwijdert, ondertussen even gestopt en een formatteer programma gebruikt. Hierna kreeg ik een NTLDR missing error. Tot slot heb ik via een diskette alle schijven geformatteerd en nu is mijn laptop niks anders geworden dan een probleembank.

Hierbij de feiten:

1. de eigen cd station werkt niet meer (waarschijnlijk software probleem)

2. ik gebruik een externe cd driver, die wordt niet herkend bij het opstarten

3. BIOS kom ik niet in, omdat er destijds een wachtwoord is geinstalleerd die ik niet meer kan achterhalen

4. Diskettestation werkt wel en wordt ook direct herkend

Wie kan mij een briljante antwoord geven?

Vast bedankt.

MVGR

Geplaatst:

je bios een reset geven!

ik gok dat het batterijtje onder je toetsenbord zit.. maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. ook kan ik het op het net niet vinden.

ga eens op zoek naar de bios batterij.. leg hem er een middagje uit... en probeer het dan nog eens. (of misschien zit er wel een clear cmos jumpertje?)

kijk of je dan in je bios kan instellen zodat deze wel van cd kan opstarten (of van externe)

helaas kan ik je een briljant antwoord leveren gezien ik ook maar een simpele ziel ben :D

Geplaatst:

Nou je hebt hetzelfde antwoord gegeven als een deskundige dus dat is wel briljant :)

Ik zal het vanavond even proberen, een laptop is niet zo makkelijk uit te schroeven.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.