Ga naar inhoud

Trage opstart PC.

Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Of misschien hoef je helemaal niet op zoek naar een ander programma voor PicturesToExe.

Klik eens op de volgende link: https://www.seniorweb.nl/artikel/videos-maken-met-app-fotos-windows-10

Daarin wordt uitgelegd hoe je met de app Foto’s (die is standaard aanwezig in Windows 10) een video kunt maken van je foto’s.

Bekijk die mogelijkheid eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag porrelaar of collega,

Ik probeer verder te geraken in mijn LibreOffice Presentaties.

Ik maakte een PPS is aan, doch kan deze niet opslaan zoals het moet.

Bij het openen van deze opgeslagen presentatie, kom ik automatisch terug op 

mijn werkblad van deze presentatie, en niet op het afspelen ervan !!

Zie bijlage:

163124184_KnipsellibreOfficewerkblad.thumb.JPG.79a543042dbb0b6b54b1758e9c87f7bc.JPG

Wat staat mij te doen ???

Groetjes.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment heb ik geen computer waar LibreOffice op staat. Ik moet het dus even uit mijn hoofd doen en het is alweer een paar jaar geleden dat ik LibreOffice gebruikte.

Momenteel heeft jouw presentatie een naam met een dubbele extensie: Onze wensen voor 2019 pptx.ppsx

Dat is niet zoals het hoort.

Open LibreOffice Impress, en klik dan op Bestand > Openen, waarna jij je .ppsx bestand met de naam 'Onze wensen voor 2019' opent. Dat zal dan in de zogenaamde bewerkingsmodus geopend worden.

Klik dan in de menubalk op Bestand > Opslaan als

Geef het bestand dan de naam Onze wensen voor 2019

Kijk achter Bestandstype (dat staat volgens mij rechts onderaan) of het juiste type is geselecteerd: ppsx

Kies een locatie waar jij het bestand op wilt slaan en klik dan op Opslaan.

Belangrijk: Sluit LibreOffice Impress daarna af!

Blader met de Verkenner naar de plaats waar het ppsx bestand is opgeslagen. Dubbelklik er op. Het bestand hoort dan als diashow af te spelen.

Het ligt er namelijk ook aan hoe je je zelfgemaakte .ppsx bestand opent.

Hoe open je normaal een .pps of .ppsx bestand? Gewoon door er dubbel op te klikken, terwijl het programma Impress nog niet open staat. Na dubbelklikken zal het .ppsx bestand als diavoorstelling worden afgespeeld.

Misschien had jij eerst LibreOffice Impress geopend, en daarna geklikt op Bestand > Openen, waarna je bladerde naar je .ppsx bestand? Als je het zo doet, dan zal dat bestand altijd in de bewerkingsmodus worden geopend, dus niet als automatisch afspelende diavoorstelling.

Dat is tenminste zoals het gaat in Microsoft PowerPoint. Dat heb ik net gecontroleerd.

Ben je bezig met het maken van een presentatie in LibreOffice Impress en wil je weten hoe die er als diashow uit komt te zien, dan moet je volgens mij in de menubalk op Presentatie klikken.

Dat is tenminste wat ik hiervan onthouden heb.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Porrelaar,

Ten zeerste bedankt voor de zeer duidelijke uitleg in vorig bericht.

Ik geraak niet bevriend met LibreOffice, te lang gewoon geweest aan MS Office, heeft me er toe aangezet,

uw advies in uw bericht van 16/12/18, waar u mij een aankoop van MS Office adviseerde bij  ICT-Office.

Ik deed de poging, de installatie verliep vlekkeloos, en draait nu reeds op mijn PC.

Ik heb toch nog een vraagje, ik maakte een PPS aan, met mijn nieuwe PowerPoint, doch volgens mijn

zoon komt de bijgemaakte muziek niet mee met de verzending van de PPS.

Hoe kan ik dit oplossen ??

Graag een kort seintje a.u.b.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik vooropstellen dat ik zelf nog nooit een PowerPoint presentatie heb gemaakt, en zeker niet met muziek erbij.

Wanneer u de gemaakte PPS afspeelt op uw eigen pc, dan hoort u de muziek wel. Wanneer u de PPS verzendt, dan hoort de ontvanger de muziek niet.

Ik vermoed dat in het PPS bestand enkel een verwijzing/koppeling naar de muziek op uw harde schijf is opgenomen en niet het volledige muziekbestand. De ontvanger heeft datzelfde muziekbestand niet op zijn computer staan, of in ieder geval zeker niet op dezelfde plek, en daarom hoort hij de muziek niet.

De oplossing is dan ervoor te zorgen dat het volledige muziekbestand wordt opgenomen in het PPS bestand. Daardoor wordt het PPS bestand natuurlijk wel flink groter.

Ik vond deze handleiding op internet: http://blog.seniorennet.be/avdl/archief.php?ID=604031

Daarin wordt uitgelegd hoe je ervoor kunt zorgen dat de ontvanger de muziek ook hoort. Er schijnen tevens eisen aan het type geluidsbestand te zijn. Het zou een .wav bestand moeten zijn.

Ik hoop dat u hiermee verder komt.

De handleiding is al wat ouder (2010), dus misschien gaat het in PowerPoint 2016 wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de 'echte' Powerpoint (van MS) is het idd zo, dat je muziekbestand moet omgezet worden naar een WAV-bestand - enfin, toch zeker bij de 2013 (die ik nog heb) - maar 'k vermoed dat het niet anders is bij de 2016.

Je kan dit online laten doen door vb https://audio.online-convert.com/convert-to-wav of  https://online-audio-converter.com/  of https://convertio.co/nl/mp3-wav/ 

('k heb gewoon gezocht op MP3 to Wav online - en dit zijn de eerste drie hits -  uit ervaring weet ik dat er zijn die je mailadres vragen om de wav naar toe te sturen, maar als je zoekt zijn er ook die je gewoon een link geven, zonder te vragen naar je mailadres

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer, of porrelaar of collega,

Sinds mijn "Fabriekinstelling" te hebben uitgevoerd op mijn PC, krijg ik te pas en ten onpas, eender

op welke site ik mij bevind, een melding, in de rechter onderhoek, dat ik een e-mailbericht ontving, dit

gedurende toch een 4-tal seconden.

Het werkt vervelend.

Ik vermoed dat het een melding is vanuit "Mail" - voor ingesteld door Windows 10.

Hoe geraak ik daar vanaf ??

Graag een kort seintje a.u.b.

Gegroet.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.