Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Bij starten van de computer heb ik continue een BSOD nog voor windows is opgestart. Ik heb ondertussen al van alles geprobeerd maar nog geen succes. Zijn er nog zaken die ik kan doen?

Ik begrijp dat wat ik nu vertel niet genoeg qua info is, dus ik hoor het graag wat ik nog moet posten.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Om welke windows versie gaat het?

Hoe oud is de pc of laptop? Als er nog garantie op is, ga je best naar de winkel terug om het te laten oplossen.

Kan je een afbeelding of foto maken van het bsod en deze als bijlage toevoegen aan een volgend bericht.

Geplaatst:

Bedankt!

Windows 10 pro staat er op. De stopcode is" Critical process died." Op de pc staan ook nog 7x linux waar ik geen probleem mee heb. Ik heb windows 10 zelfs al eens herinstalleerd en toch een BSOD. Geen garantie: was tweedehands! Ik probeer een foto te maken.

Geplaatst:

Ik heb ondertussen de schijf gescand en er zaten heel wat fouten op die nu hersteld zijn. Ik had ook regelmatig dat de schijf niet goed starte en blijkt nu dat de sata kabel niet goed vast kan zitten dus heel waarschijnlijk dan ook niet goed is!. Ik zal dat eerst eens op punt stellen als ik mag?

Geplaatst:
3 uren geleden, spookie2005 zei:

Ik heb ondertussen de schijf gescand en er zaten heel wat fouten op die nu hersteld zijn

waarmee/waarop gescand? Want, zoals je het nu zegt, kan het ook wijzen op bad sectors - en in dat geval kan jij je schijf beginnen te vergeten...

enne: wat is 7x Linux ?

Geplaatst: (aangepast)
3 uren geleden, Passer zei:

waarmee/waarop gescand? Want, zoals je het nu zegt, kan het ook wijzen op bad sectors - en in dat geval kan jij je schijf beginnen te vergeten...

enne: wat is 7x Linux ?

:-) Multiboot! 1x windows + centos + ubuntu studio + ubuntu +fedora + kubuntu + open suse goch ja 6X linux! :-) En ja, ik vrees het ook maar indien echt nodig begin ik opnieuw

aangepast door spookie2005
Geplaatst:

oeps, 'k heb al wel eens multiboots met linux en zo tegengekomen, maar 6?  (zés ??? ! !) Nu ja: ieder zijn meug :)

enne: wat is 'gescand' - en waarmee? met sfc scannow of met HDtune of met ... ?  (want daar  hangt alles vanaf voor ons om te begrijpen wat 'fouten' zijn: het kan dus gaan van slechte bestanden tot bad sectors  - en precies dat laatste te weten is belangrijk.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Op 15/12/2018 om 07:15, kweezie wabbit zei:

Dan wachten we daar op.

Hopelijk zien we dan meer.

Dit is van een andere pc waar ik af en toe ook een BSOD heb: Mag ik die hier tussen gooien? Ik kan namelijk voorlopig niet aan die ene  pc

IMG_20181228_101310054.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.