Ga naar inhoud

Geluidsproblemen sinds update van Windows 10


DirkVerstraelen

Aanbevolen berichten

Ik heb een pc van Lenevo thinkcenter met Windows 10 pro als OS. En een beeldscherm Samsung u28e590d die verbinding maakt via de DP (digitale poort) met mijn pc. Mijn beeldscherm heeft ook een 3,5 jack hoofdtelefoon aansluiting. Waar ik mijn pc luidsprekers aangesloten heb. Voor de Windows update werkte alles probleemloos qua geluid. Sluit ik mijn luidsprekers rechtstreeks aan op de onboard realtek geluidskaart zoemen de luidsprekers wanneer ik ze niet gebruik. Heeft er iemand een oplossing dat ik mijn luidsprekers terug in mijn beeldscherm kan aansluiten? Zodat het geen gezoem geeft. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Dat heb ik reeds gedaan. Mijn beeldscherm wordt niet meer herkend als uitvoerapparaat. Alleen mijn onboard geluidskaart is er als optie weergegeven. Ik heb ook reeds een systeemherstel gedaan naar een herstelpunt voor de recentste updates (voor de updates van eind november) . En dan werkt de hoofdtelefoonaansluiting wel.  Zodra Windows zijn update opnieuw geïnstalleerd heeft. Werkt het weer niet.  Ik vermoed dat het te maken heeft met de windows update. Ik heb ook met Windows ook gechat en die verwijzen dan naar de fabrikant. En de Fabrikant verwijst naar Windows.  Vandaar ik nu die vraag hier stel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je versie 1809 van Windows al staan? Ik denk het niet, omdat dan de systeemherstelpunten gewist worden. Tenzij je die oktober update eerder al zelf bent gaan halen bij Microsoft.

Typ eens winver in het zoekvenster en druk enter.

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus die oktober update zelf al gaan halen nog vóór dat Microsofty die via Windows update heeft aangeboden. Zo iets raad ik ten zeerste af!!!

Ook nu weer is gebleken dat er in het begin fouten in zitten. Microsoft heeft die niet voor niets al snel ingetrokken en ze hebben er 2 maanden werk aan gehad om orde op zaken te stellen.

 

Toon ons eens de update die voor het probleem zorgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, Ik had reeds die update (1809) reeds ongedaan gemaakt via systeem herstel.  Om daarna terug gewoon op windows Update te klikken om opnieuw de updates binnen te halen. Dus niet zelf gedownload. Vandaag heb ik opnieuw een systeemherstel gedaan volgens herstelpunt van 29/11/2018. Daarna opnieuw via windows update alle updates geïnstalleerd. Dat probleem is opgelost wat het geluid betreft. Zoals je kan zien zal je mijn uitvoerapparaat (beeldscherm) er nu wel bij staat.  En werkt naar behoren.

Geluid1.JPG

Updates.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.