Ga naar inhoud

Inloggen met Microsoft Account lukt niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil graag mijn PC opstarten via mijn Microsoft account. Dit heb ik tot heden altijd gebruikt en alle informatie op de PC is dus gelinkt aan dit profiel.

Onlangs werd mij aangeraden dit profiel om te zetten naar een lokaal account, en hier is het dus misgegaan,

Als ik lokaal inlog is niets aan de hand, maar mis ik al mijn afbeeldingen, documenten en dergelijke, en als ik inlog met mijn microsoft account lukt dit niet.

Nadat ik het wachtwoord intoets krijg ik de melding:

U moet de eerste keer online zijn om de accountconfiguratie te voltooien

Ik heb ook een lokaal account, maar als ik dat probeer om te zetten naar het betreffende microsoft-account komt de melding:

<account> is al aanwezig

Dit microsoft account wordt gebruikt door een andere gebruiker op dit apparaat. Je kunt het hier dus niet toevoegen.

Hoe kan ik in godsnaam de eerste keer online komen om de accountconfiguratie te voltooien? 😲

HELP

Geplaatst:

Zoals u het uitlegt ziet het er naar uit dat u de bestaande Microsoft gebruikersaccount  NIET hebt omgezet naar een lokaal account. Daarvoor had u in je Microsoft gebruikersaccount via START / Instellingen / Accounts moeten kiezen voor In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account.

Ik denk dat u naast je bestaande Microsoft gebruikersaccount ook nog een Lokaal gebruiksaccount hebt ingesteld. Dat is een NIEUWE (tweede) account waarvan dan uiteraard alle persoonlijke mappen leeg zijn. Deze nieuwe account kun je uiteraard niet aan je bestaande Microsoft account koppelen omdat die er nog steeds is.

Let eens goed op als je het aanmeldingsscherm ziet. In de linker benedenhoek worden ALLE ingestelde accounts weergegeven. Klik daar op de account waarmee u zich wenst aan te melden. Dat is dan in dit geval je Microsoft gebruikersaccount. Je gaat dan al je persoonlijke bestanden terugvinden.

Geplaatst:

Bedankt voor de reactie, en het klopt ook helemaal. Mijn microsoft account staat in dat rijtje samen met mijn lokaal account. Echter als ik probeer in te loggen met mijn microsoft account, krijg ik de melding dat ik EERST ONLINE MOET ZIJN OM DE ACCOUNT CONFIGURATIE TE VOLTOOIEN.

En vervolgens kan ik niet inloggen...

ik kan mijn lokale account niet omzetten omdat mijn microsoft account daar al staat, en als ik het microsoft account zou verwijderen ben ik alles kwijt... als ik nu weet hoe ik mijn configuratie kan voltooien ben ik er.

En hier kom ik dus niet uit.

Geplaatst:
1 uur terug, Riesh zei:

Echter als ik probeer in te loggen met mijn microsoft account, krijg ik de melding dat ik EERST ONLINE MOET ZIJN OM DE ACCOUNT CONFIGURATIE TE VOLTOOIEN.

Heb je wel verbinding met het Internet?

Geplaatst:

Op het moment dat ik probeer in te loggen sta ik in het welkomst scherm, daar zie ik rechtsonder mijn wifi.

Maar omdat ik NIET KAN INLOGGEN weet ik dus niet of ik op internet zit.

Met andere media kan ik via mijn netwerk wel het internet op, en als ik met mijn lokale internet inlog kan ik ook op internet.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.