Ga naar inhoud

word 2007

Gast amie69

Aanbevolen berichten

Vraagje: enkele problemen waar ik mee worstel in word 2007: het instellen van een paginanummer, maar op de eerste pagina's van een document geen paginanummer weergeven en de eerste bladzijde niet laten meetellen: hoe doe je dat precies?

Ook nog: hoe werk je met koppen om een inhoudsopgave automatisch op te stellen; als ik een bepaald lettertype wil en een bepaalde lay-out voor de inhoudstafel, moet ik dan nadat de inhoudstafel automatisch is ingevoegd, zelf de tekst op de gewenste plaats zetten en aanpassen, wat betreft tabs bijv.?

Beste groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Evelyne.

Probleem 1

instellen paginanummer: je moet eerst een voettekst maken en daar het paginanummer invoegen. Bij de eigenschappen van de voettekst vind je uw probleem terug. Gewoon eerste pagina afwijkend aanvinken. hoe je de eerste pagina niet laat meetellen kan je doen door de opties van het paginanummer aan te passen door "te beginnen bij nummer 1 aan te vinken".

Probleem 2

Een inhoudsopgave werkt met koppen. Je kan ofwel zelf de koppen toewijzen aan de nummers ofwel neem je de standaard kop1; kop 2, kop 3 en dergelijke en pas je die aan naar je eigen behoeften.

Als je niet weet hoe het allemaal in zijn werk gaat, zou ik voorstellen om wel degelijk kop 1, kop 2, ... te gebruiken. Je kan dan een automatische inhoudsopgave invoegen.

Bij de handmatige inhoudsopgave moet je zelf de koppen instellen.

Hopelijk ben je hiermee geholpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.