Ga naar inhoud

Geen beeld bij nieuwe build


Aanbevolen berichten

Hi, 

 

Ik heb vandaag een nieuwe computer setup in elkaar gezegd vanwege problem met mijn oude computer ( Intel C2Q Q6600), mijn oude computer vertoonde problemen zodra ik op de aanknop druk begonnen alle fans wel te draaien alleen gebeurde er vrij weinig op beeld (no_signal). Mij vermoeden ging naar het moederbord dat toen kapot was en dus heb ik de volgende nieuwe onderdelen besteld :

 

- asrock g41c-gs r2.0

- ddr3 8gb ram HyperX

- CM cpu fan

De volgende onderdelen gebruik ik nog :

 

- Intel Core 2 Quad Q6600

- 400W voeding

- cooler master elite 342

 

Nu heb ik dus alles in elkaar gezet MAAR GET WERKT NOG STEEDS NIET ik heb alles nog eens los gekoppeld, CMOS gereset, ram opnieuw aangesloten maar zonder succes... Wie kan mij helpen? Zal mijn CPU dood zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom nou: wie koop nu nog zulke oude moederborden nog?

Enkel om allen uw processor te kunnen gebruiken dat misschien stuk is dat enorm veel elektriciteit verbruikt?

Waarom CMOS resetten als de moederbord nieuw is?

Wat moet je resetten?

Het kon ook zijn dat voeding niet goed werkt.

 

Kan modelnr geven van ddr3 8gb ram HyperX

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een fan als het gaat om oude hardware een nieuw leven in te blazen, de Q6600 had ik nog hier liggen en heb er nog een Asus HD5750 bij. Dat de CPU oud is hoeft niet te betekenen dat het slechte hardware is voor deze tijd als je kijkt naar de andere modellen uit de serie dan verbaas het je nog dat deze CPU's nog goed kunnen presteren voor deze tijd. https://www.youtube.com/watch?v=qxsOTb0-0BQ

 

Maar buiten dat allemaal, ben ik er achter gekomen dat mijn werkgeheugen simpel weg niet word ondersteund door mijn moederbord (ja dit is inderdaad een nadeel van de oude hardware) via een ander forum is mij verteld de ondersteunde DDR3 modules op internet te zoeken (deze heb ik gevonden) en te bestellen.

 

Dus, probleem heb ik gevonden en zal worden opgelost..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk dat je de juiste versie had gekocht want je kan in uw geval niet zomaar een geheugen plaatsen.

Dat is ook de reden dat ik vroeg om welke versie je had van geheugen.

 

Je kan ook een mini computer 40 euro maken en dat gaat ook.

Een oldtimer opnieuw laten rijden moet je ook fan zijn maar gelukkig mag je niet zomaar op de weg rijden en maar goed ook want de stank alleen al.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.