Ga naar inhoud

Inlogprobleem laptop / QWERTY - AZERTY

Jeannot

Aanbevolen berichten

Ik kocht vorige week een laptop, merk Samsung, type NP-R710, besturingssysteem Windows Vista.

Mijn klavier stond op QWERTY vóór de installatie en vóór het invoeren van mijn paswoord als administrator.

Nadat ik via ‘Landinstellingen’ het klavier had omgeschakeld naar AZERTY, kon ik mijn paswoord echter niet meer invoeren, zelfs niet met de geheugensteun voor het wachtwoord, noch met behulp van ASCII-codes. Zou het kunnen dat dit iets te maken heeft met het accent grave in mijn wachtwoord (= Angèle) ?

Om mijn wachtwoord van administrator te wijzigen, wordt mij gevraagd om verwisselbare media, zoals diskettes of een USB-flashstation te plaatsen. Bij de laptop was echter alleen maar een cd-rom ‘System Software Media’ + een cd-rom ‘Cyberlink DVD Suite’ gevoegd. Ik kan dus niet meer onder mijn naam als administrator inloggen en geen enkel nieuw programma meer installeren.

Ik had wel nog een andere gebruiker (niet-administrator) gedefinieerd.

Langs deze weg heb ik reeds een en ander geprobeerd, zoals :

1. Toetsenbord weer op QWERTY gezet in de hoop om alzo weer als administrator te kunnen inloggen. QWERTY lukte, maar inloggen niet !
  2. Mijn gebruikersaccount van administrator verwijderen, maar wanneer ik in het configuratiescherm via de standaardgebruiker ga naar 'Gebruikersaccount toevoegen of verwijderen' komt er een pop-up met "Uw toestemming is nodig om te kunnen doorgaan". Daar geef ik dan mijn wachtwoord en kan ik probleemloos doorgaan. Wanneer ik echter klik op mijn administratoraccount en het wachtwoord wil verwijderen of wijzigen, krijg ik telkens te zien dat het wachtwoord niet klopt.
  3. Alle mogelijke combinaties : qng2le, qng@le, qng(Alt+138)le, (Alt+65)ng(Alt+138)le, Ang(Alt+138)le, (Alt+65)ngèle... Zonder resultaat !
  4. Toch aanmelden als Administrator via Opdrachtprompt met Administratorrechten : Start > Alle programma’s > Bureau-accessoires. Rechts klikken op Opdrachtprompt en kiezen voor Uitvoeren als Administrator.
    Als ik met de rechtermuisknop klik op Als administrator uitvoeren bij Opdrachtprompt wordt ook hier weer mijn toestemming als administrator gevraagd en daar raak ik weer klem.
    Ik heb ook geprobeerd met de linkermuisknop te klikken op Opdrachtprompt waarna ik in een dos-scherm terechtkom. Daar komt dan C:\Users\naam andere gebruiker> en wanneer ik net user administrator active:yes intyp, krijg ik als resultaat : toegang geweigerd ! icon_sad.gif

Weet iemand raad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...
Gast nlo1989

Typ eens control userpasswords2 in uitvoeren en dan kan je normaal al je accounts zien. Nu kan je eventueel je wachtwoord veranderen en als dit ook niet lukt, vink dan de optie gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord ... uit en dan kan je normaal inloggen zonder dat je je hoeft aan te melden.

post-8435-1417703831,3892_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je advies, maar ik heb van Samsung vrij snel de ultieme instructies gekregen: de laptop moest weer teruggezet worden naar de fabrieksinstellingen. Gelukkig stonden er nog geen belangrijke data op door het feit dat hij spiksplinternieuw was.

:shakehands:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.