Ga naar inhoud

Foutmelding in Word

jandeb75

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik krijg de volgende melding als ik een Word bestand open in de Verkenner van Windows 10 en ook in Total Commnder.

De opdracht is niet beschikbaar omdat er een dialoogvenster is geopend. Klik op ok en sluit vervolgens alle geopende dialoogvensters om door te gaan.

Ik weet niet hoe ik dit moet verhelpen, en welk venster er geopend is.

Kunt u mij verder helpen hiermee.

Met vriendelijk groet,

Jan de Bont

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb met Google gezocht op jouw probleem: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=De+opdracht+is+niet+beschikbaar+omdat+er+een+dialoogvenster+is+geopend.+Klik+op+ok+en+sluit+vervolgens+alle+geopende+dialoogvensters+om+door+te+gaan.

De oorzaak leek steeds de virusscanner Norton te zijn. Maak jij gebruik van Norton als virusscanner?

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k weet ook niet direct een oplossing, maar 'k ga ook even meedenken/-zoeken.

3 uren geleden, dotchiejack zei:

1. Met de toets combinatie TAB + Alt kan je zoeken naar het open dialoogvenster.

Blijf herhalen tot je het juiste dialoogvenster hebt gevonden

als ik dotchiejack goed begrijp dien je dit in Word te doen. Indien er echt nog andere vensters van Word zouden open staan (die jij niet te zien krijgt), dan zouden die geopend worden en kan je ze afsluiten (kruisje of via sluiten of zo)

Krijg je geen andere Wordvensters te zien: zie mijn laatste tip

3 uren geleden, dotchiejack zei:

Gebruik de Windowsknop + R, typ: Winword /safe in het venster en druk enter.

Hou ons op de hoogte als je probleem daarmee is opgelost, indien niet moeten we al je Add-ins één voor één gaan testen.

dit kan je gewoon op elk moment doen, dit hangt niet af van het venster waarin je op dat ogenblik zit.

Nog een ideetje: heb je dit al lang of nog maar onlangs? (in het laatste geval kan je proberen een herstelpunt van vòòr het euvel terug te zetten)

Probeer dit ook even:

zowel als het in Word gebeurt als in TC (total commander): sluit Word/TC en ga dan eens naar taakbeheer en kijk daar of Word / TC nog ergens als actief staat. Zo ja: leg het proces in taakbeheer stil, kijk of er mogelijk nog andere zijn die actief zijn en leg die ook stil.

Start dan Word/TC opnieuw op en kijk of je het dan nog hebt.

Dit brengt me trouwens bij de vraag: heb je dit verschijnsel ook als je Word/TC pas opgestart hebt (ik bedoel hiermee dus nà het opnieuw rebooten van je systeem- met dit begrip dat ik dus nièt bedoel na het terug activeren van je systeem na een slaapstand. Hélemaal je computer dus stilleggen, dan Word/TC in gang zetten: heb je het dan in het begin ook nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.