Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kocht onlangs een nieuwe HD (Samsung F1,1TB,sata2)

Momenteel zit in mijn PC een IDE harde schijf van 160 GB, gepartitioneerd in 3 delen: 1 partitie met XP, 1 partitie met Vista Home Premium en een partitie voor de data. Ik zou die willen herpartitoneren (met Easeus Partition Master kan dat zonder dataverlies heb ik ondertussen geleerd op het www) en behouden om XP op te draaien. Is o.a. nodig omdat er voor mijn scanner geen vista drivers bestaan.

Mijn nieuwe harde schijf wil ik gebruiken om onder Vista te draaien en voor de data. Hoe ga ik hiervoor het beste te werk?

Kan ik gewoon de nieuwe HD inbouwen en Vista installeren of moet eerst de huidige Vista verwijderd worden?

processor: AMD Phenom 9550 Quad-Core 2200 mhz

geheugen: 4 GB

moederbord: Foxconn A7GM-S

dvd-writer en lezer van Samsung

Geplaatst:

Je wilt die IDE schijf dus helemaal voor XP, en geen date-partitie er meer op?

Dan zou ik met dat programma Vista en Data wegdoen, dus formateren, en dan bijvoegen bij de bestaande XP -partitie.

En op de 1TB schijf Vista installeren, en daarna een partitie maken voor de data.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.