Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik kan geen links meer openen in mijn e-mails.  Kan het zijn omdat ik per ongeluk iets geweigerd heb?  Het gaat om Video.UI.exe.  Ik heb geprobeerd het te veranderen in toepassingsbeheer, maar het lukt niet.  Ik heb ook panda gecontacteerd,maar ze hebben me al 2x dezelfde oplossing voorgesteld die niet werkt.  Hebben jullie advies?

Geplaatst:

Download CCleaner (als je het nog niet hebt). Installeer het ( Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit !!!) en start CCleaner op.

 

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

 

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Sluit hierna CCleaner terug af.

 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Geplaatst:

Doe eerst wat kape heeft geschreven.

Controleer daarna of de links in ontvangen e-mails weer werken. Werken ze dan nog steeds niet, dan denk ik dat je standaardbrowser niet correct is ingesteld. Dat is namelijk meestal de oorzaak van dit probleem.

Welke browser wil jij het liefst gebruiken: Edge, Internet Explorer, Firefox, Chrome, Opera of misschien een andere browser die jij geïnstalleerd hebt op je computer? Bepaal dat eerst.

 

Klik dan op Start, en daarna op de knop Instellingen (= het pictogram met het tandwiel).

Klik op Apps.

Klik in de linker kolom op Standaard-apps.

Kijk in het rechter paneel. Wat staat er bij jou onder Webbrowser? Staat daar je favoriete browser?

Als je favoriete browser daar niet vermeld staat, dan klik je op de browser die daar wél vermeld staat. Je krijgt daarna de keuze tussen alle browsers die geïnstalleerd zijn op je pc. Kies je favoriete browser. Start daarna voor de zekerheid je computer opnieuw op via Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

Nadat de computer opnieuw is opgestart controleer je of de links in je e-mails weer werken.

 

Met een afbeelding erbij:

 

5c921c4924c2e-Standaardbrowser_kiezen.pn

Geplaatst:

Hallo Kape en Porrelaar,

Ik heb gedaan wat jullie aanbevolen, maar het lukt nog steeds niet.  Kan het iets te zien hebben met het ee nupdat van windows voor Video.uI.exe?  Op de vraag van panda dome weigeren of toestaan heb ik geweigerd en sedertdien loopt alles in het honderd.  Als het dat niet is, weet ik het niet meer.  Ik hab Panda al geco,tacteerd om te weten hoe ik het kan toestaan, maar hun uitleg werkt niet (2 maal)

bedankt,

Decalude 

Geplaatst:
Op 19/3/2019 om 17:58, decalude zei:

Kan het zijn omdat ik per ongeluk iets geweigerd heb?  Het gaat om Video.UI.exe

Dat bestand (of eigenlijk programma) kan een legitiem bestand zijn. Zie hier voor informatie: http://www.what-is-exe.com/filenames/video-ui-exe.html

De volledige naam van dat programma is Xbox Live Video User Interface . Dan is het een onderdeel van de Xbox Live software, die standaard op iedere Windows 10 pc staat, maar dan hoort dat bestand hier te staan: C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.ZuneVideo_3.6.15361.0_x64__8wekyb3d8bbwe\Video.UI.exe

 

Dat is lastig te controleren, want de map WindowsApps is een verborgen map. Die krijg je niet zo maar te zien. En als je hem al zichtbaar hebt gemaakt, dan krijg je die map niet open, omdat je daar als gewone gebruiker geen toestemming voor hebt. Ik kreeg althans geen toestemming, toen ik dat probeerde.

De echte Video.UI.exe hoort toegang te kunnen krijgen tot internet. Dus als Panda jou vraagt: "Mag Video.UI.exe op internet?" (of iets dergelijks), dan mag je dat toestaan.

Wanneer Video.UI.exe op een andere plaats staat (bijvoorbeeld in C > Windows > System32), dan is het malware. Malware probeert soms binnen te komen door de naam aan te nemen van legitieme software.

 

De echte / legitieme Video.UI.exe heeft niets te maken met e-mail of je browser, dus ik snap net als jij niet waardoor je probleem ontstaan is.

Als jij toch denkt aan malware, dan zou je pc nagekeken kunnen worden door een van de malware specialisten op dit forum (kape, kweezie wabbit of abbs).

Geef maar aan of jij dat wilt.

 

En geef ook alvast antwoord op de volgende vragen:

1. Wat is de naam van je e-mailprogramma? Of lees je je e-mails in de browser?

2. Wat is je favoriete browser en is die ook ingesteld als standaard webbrowser?

 

Geplaatst:

@decalude Gisteravond kreeg ik opeens hetzelfde probleem als jij: in mijn e-mailprogramma (Thunderbird) kon ik klikken wat ik wilde op links, maar er gebeurde helemaal niets. Ik kreeg geen foutmelding te zien; er gebeurde gewoon niets wanneer ik op een link in een e-mail klikte. Ik dacht toen meteen aan jou. Eerst controleerde ik of Firefox nog steeds was ingesteld als standaardbrowser. Antwoord: Ja.

Daarna sloot ik Thunderbird af en startte ik Thunderbird weer op. Ook dat hielp niet.

 

Wat wel hielp was alle programma's eerst netjes afsluiten en daarna de pc opnieuw opstarten. Dat doe je bij Windows 10 niet door de pc uit te zetten en even later weer aan te zetten.

De enige juiste methode is deze:

Klik op Start 5c94cb7dd3fc7-Windows_10_pictogram.png

Klik dan op de knop Aan/uit 5c94cba0e7d9b-Aan-uit.png

En klik dan op Opnieuw opstarten:

5c94cbc8b752b-Opnieuw_opstarten.png

 

Nadat de pc opnieuw was opgestart, wachtte ik nog een 20 seconden, zodat mijn virusscanner (net als jij gebruik ik Panda Dome) kon controleren op nieuwe virusdefinities.

Daarna opende ik mijn e-mailprogramma Thunderbird, en het probleem bleek verholpen te zijn: wanneer ik klikte op een link in een e-mail, dan opende Firefox weer.

Dit lijkt me ook voor jou het proberen waard.

Geplaatst:

Hoera!  Probleem opgelost.  Toen ik je raad had opgevolgd kreeg ik nog altijd geen respons. Opeens viel mijn oog op een klein icoontje in de rechter bovenhoek van mijn e-mail prgramma.  Bleek dat een geblokkeerde opo up te zijn. Heb ik gedeblokkeerd en kan alles openen nu.  

Duized maal dank!

 

 

Geplaatst:

Dan heb jij een nieuwere versie en dat is juist goed. Hoe nieuwer, hoe beter.

Ik kan helaas niet nakijken welke versie ik zelf heb, want ik krijg geen toegang tot die map WindowsApps. Ik heb blijkbaar niet de juiste rechten daarvoor.

Maar ik maak zelf nooit gebruik van Xbox Live, dus voor mij is het ook niet belangrijk.

 

In ieder geval is het fijn dat de links in je e-mails nu weer gewoon geopend worden in de browser. De oplossing daarvoor heb je uiteindelijk zelf gevonden. :top:

Geplaatst:

Blijkbaar kreeg jij wel de mogelijkheid om de map WindowsApps te openen. Ik niet, en dat kon ik niet uitstaan. Daarom heb ik mijn pc opgestart met een Linux Mint live dvd. En toen kon ik op mijn gemak alle mappen van Windows openen, ook de verborgen mappen én de mappen die normaal niet toegankelijk zijn.

Het bestand/programma Video.UI.exe staat op mijn pc in deze map: C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.ZuneVideo_10.19021.10411.0_x64-8wekyb3d8bbwe

 

Video.UI.exe is 26,1 MB groot, en het is op mijn pc voor het laatst gewijzigd op 27-02-2019.

 

Het zit dus bij mij in dezelfde map als op jouw pc. Niets aan de hand, lijkt mij.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.