Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo , een pro bleem met de harde schijf van maxtor , one touch 4 extern

hier het probleem : de harde schijf was aangesloten (per ongeluk ) op 19 V DC in plaats van 12V DC dus harde schijf kapot , nu heb ik de printplaat vervangen met dezelfde type en mer ( seagate 250 GB ) nu als ik de harde schijf terug in de print van de maxtor behuizing steek en ik stop het stopcontact in dan gebeurt er dit :

harde schijf draait - en stopt !!! sorry voor deze fout

maar hij geeft niets door aan de pc via de usb kabel

als ik de usb interface zonder harde schijf aansluit dan geeft de pc wel aan dat er een onbekend apparaat is aangesloten

kan het zijn dat de usb interface niet meer werkt ?

kan ik de harde schijf in mijn pc monteren ( vast ) ? zonder dat de data die erop staat gewist wordt , want ik heb al gelezen dat je de schijf eerst moet formatteren voor dat de pc en bios ze herkend

hopelijk een reactie en hopelijk een goede uitleg van mijn probleem

groeten brecht

Geplaatst:

Beste,

kan ik de harde schijf in mijn pc monteren ( vast ) ? zonder dat de data die erop staat gewist wordt

ja dit kan inderdaad :-)

verder heb ik geen ervaring met het uitwisselen van printplaten.

maar een melding dat hij niet goed herkend word duid meestal aan dat niet alles goed aangesloten is?.... dus miss een verbding niet helemaal in orde?

en het is zeker niet uit te sluiten dat je usb aansluiting kapot is.. maar als je printplaat het niet goed doet zal hij natuurlijk ook geen signaal doorgeven naar je usb aansluiting ;-)

Geplaatst:

ok dit gaat niet

als ik de pc aanleg start de harde schijf met draaien , achter 3 seconden valt hij terug uit ? oplossing ?

als ik er mee schud ( ik denk geen goed idee ) blijft hij wel draaien :s

Geplaatst:

het is inderdaad GEEN goed idee om met je hardeschijf te schudden nee....:stupid:

erg vreemd dat hij dan wel blijft draaien :S

zitten echt alle contactjes terug goed vast? ook aan de stroom enzo?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.