Ga naar inhoud

Downloaden lukt niet


Aanbevolen berichten

Geen enkele download via internet lukt. Ook de bijlagen uit mijn gmail lukt niet. Ik krijg als melding dat de virusscan is mislukt.
we hebben popcorn time verwijderd en wat opruimwerken gedaan. Ik gebruik google chrome.
ik heb een schermafbeelding toegevoegd.

wat kunnen we doen om dit op te lossen?

Gadwin002.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welkom op het forum, Els!

 

Volgens mij is je computer besmet met malware. Ik zal vragen of dit topic verplaatst kan worden van het onderdeel Windows 10 naar het onderdeel Bestrijding malware & virussen. Je zult dan hulp krijgen van een gediplomeerde security helper, zodra die online is.

 

Heb je de beschikking over een andere computer waarmee je wél bestanden kunt downloaden? Ik vraag dat omdat de security helper jou zal vragen om een of meer programma's te downloaden en uit te voeren, waarmee hij ten eerste inzicht krijgt in de problemen en ten tweede die problemen kan verhelpen. Het downloaden van de programma's zou je dan via die tweede computer kunnen doen. En de download zet je dan met een USB stick over naar de computer waarmee je nu problemen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb je even verplaats om je beter te kunnen helpen:

 

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

 

Zet via een andere pc de tool FRST op een USB-stick en voer het dan uit zoals ik het heb beschreven:

 

Farbar Recovery Scan Tool Link

 

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Stap 1.

Plaats de tool FRST vanaf de USB-stick naar het bureaublad (klik erop en sleep hem uit die map en sleep hem er heen).

Doe dan het volgend:

 

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

start:
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
HKLM-x32\...\Run: [AvgUi] => "C:\Program Files (x86)\AVG\Framework\Common\avguirna.exe" /lps=fmw
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-617981293-3126250112-3978215402-1001 -> DefaultScope {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} URL =
BHO: Geen Naam -> {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} -> Geen bestand
Handler: dssrequest - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll Geen bestand
Handler: sacore - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll Geen bestand
CHR NewTab: Default ->  Not-active:"chrome-extension://eedlgdlajadkbbjoobobefphmfkcchfk/newtab.html"
CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [fheoggkfdfchfphceeifdbepaooicaho] - C:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\McChPlg.crx <niet gevonden>
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [fheoggkfdfchfphceeifdbepaooicaho] - C:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\McChPlg.crx <niet gevonden>
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-617981293-3126250112-3978215402-1001_Classes\CLSID\{4410DC33-BC7C-496B-AA84-4AEA3EEE75F7}\InprocServer32 -> C:\Users\edegr\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\18.222.1104.0007\amd64\FileCoAuthLib64.dll => Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [00avg] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [7-Zip] -> {23170F69-40C1-278A-1000-000100020000} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [ANotepad++64] -> {B298D29A-A6ED-11DE-BA8C-A68E55D89593} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [BriefcaseMenu] -> {85BBD920-42A0-1069-A2E4-08002B30309D} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers3: [{4A7C4306-57E0-4C0C-83A9-78C1528F618C}] -> {4A7C4306-57E0-4C0C-83A9-78C1528F618C} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers4: [7-Zip] -> {23170F69-40C1-278A-1000-000100020000} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers4: [Offline Files] -> {474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers6: [BriefcaseMenu] -> {85BBD920-42A0-1069-A2E4-08002B30309D} =>  -> Geen bestand
Task: {C4AFC324-658F-42B8-81F3-A708E27EE2EC} - \Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {E95732D4-0B8D-4283-93E3-9B5540F5B66B} - System32\Tasks\AVGPCTuneUp_Task_BkGndMaintenance => C:\Program Files (x86)\AVG\AVG PC TuneUp\tuscanx.exe
FirewallRules: [{DBAA72AD-E0FE-4D8B-9151-578C9485D10D}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\AVG\Av\avgemca.exe Geen bestand
FirewallRules: [{DFE5D794-E9CF-49E1-BF54-01DF005E79E5}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\AVG\Av\avgemca.exe Geen bestand
FirewallRules: [{E5571520-0105-430E-B545-B1766DE77449}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\AVG\Av\avgnsa.exe Geen bestand
FirewallRules: [{04969228-B653-462A-883F-00AD02E50D3B}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\AVG\Av\avgnsa.exe Geen bestand
FirewallRules: [{E19111FB-A628-4660-94B6-43ACD68E5D8F}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\AVG\Av\avgmfapx.exe Geen bestand
FirewallRules: [{6E2D8600-BC5D-49C8-871E-114243CB5AD8}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\AVG\Av\avgmfapx.exe Geen bestand
FirewallRules: [TCP Query User{1140A86B-4996-4494-AABC-F64F33F42EE6}C:\users\edegr\appdata\local\popcorn-time\popcorn-time.exe] => (Allow) C:\users\edegr\appdata\local\popcorn-time\popcorn-time.exe Geen bestand
FirewallRules: [UDP Query User{D7B313B0-5C3B-4AA8-86E3-8EA3544D33F5}C:\users\edegr\appdata\local\popcorn-time\popcorn-time.exe] => (Allow) C:\users\edegr\appdata\local\popcorn-time\popcorn-time.exe Geen bestand
FirewallRules: [TCP Query User{D23BF453-E485-413D-B1B5-0FEB2FB98FA0}C:\users\edegr\appdata\local\popcorn-time\popcorn-time.exe] => (Allow) C:\users\edegr\appdata\local\popcorn-time\popcorn-time.exe Geen bestand
FirewallRules: [UDP Query User{C4D3D2A6-461A-4899-A68A-465433823733}C:\users\edegr\appdata\local\popcorn-time\popcorn-time.exe] => (Allow) C:\users\edegr\appdata\local\popcorn-time\popcorn-time.exe Geen bestand
FirewallRules: [{9C26B55A-839C-462E-BE9F-76BF01739C21}] => (Allow) C:\Users\edegr\AppData\Local\Temp\EpInsNav\DL\3013\Network\EpsonNetSetup\Data\ENEasyApp.exe Geen bestand
FirewallRules: [{C9067103-4485-4E9A-8D1C-9C9DFB8FD172}] => (Allow) C:\Users\edegr\AppData\Local\Temp\EpInsNav\DL\3013\Network\EpsonNetSetup\Data\ENEasyApp.exe Geen bestand
FirewallRules: [{122213E3-CB59-4665-9095-E61FEA02CDEC}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\AVG\Antivirus\AvEmUpdate.exe Geen bestand
FirewallRules: [{86210F58-C4E4-4B78-BB48-6B43D690EF25}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\AVG\Antivirus\AvEmUpdate.exe Geen bestand
EmptyTemp:
end:


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

 

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

 

Start de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

 

Stap 2.

Start Malwarebytes en doe het volgende;

  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.

  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".

  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.


Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).

5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_Sca


Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Probeer nu weer eens te downloaden lukt het niet via Chrome gebruik een andere browser om het te testen.

Probeer dit programma te downloaden:

 

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.