Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste

 

Ik heb een Medion Akoya P5360 E (MD8881) als werkstation staan. Deze heeft altijd goed gewerkt gehad. Ik heb een tijd geleden al eens hetzelfde probleem gehad, enkel weet ik niet mer hoe dat ik dat heb opgelost, al denk ik dat dat vanzelf is gebeurd. 

 

Het zit namelijk zo:

Sinds het weekend heb ik de pc niet afgezet gehad, maar toen ik thuis kwam maandag avond, zag ik dat deze zichzelf had afgesloten en op het startscherm stond voor in te loggen, weer eens een update gebeurd zonder ik iets wist of enige info hiervan had gelezen. Sindsdien doet de pc vreemd. Hij logt moeilijk in, maakt connectie met de wifi maar krijgt geen internet door, opgezocht al via opdrachtenprompt, probleemoplosser en zou geen IP doorkrijgen. Als ik een andere wifi selecteer of probeer de verbinding te verbreken, bevriest als het ware alles hiervan, ik kan niets meer selecteren van wifi, sluit het vak ook af en kan dit niet meer openen, Ik kan hierna ook geen netwerkinstellingen openen, laat staan dat mijn startmenu wordt weergeven. In de sommige gevallen dat dit wel gaat, ben ik niet in staat de pc af te sluiten of opnieuw op te starten. Enkel een hard reboot helpt dan. Andere devices zoals laptop, gsm, zijn ook op dit wifi verbonden en dit zonder probleem en met goede connectie van internet. Ik heb al eens rondgevraagd bij vrienden wat ik eventueel zou kunnen doen. Voorstel was een update te doen van de netwerkadapter gezien verwijderen blijft duren en geen effect had, Mogelijke update van windows door te voeren.

 

Ik vermoed dat dit weer eens aan een update gaat liggen wat mijn probleem veroorzaakt. De vraag is natuurlijk wat ik nog allemaal kan proberen zodat dit asap opgelost raakt Tips en tricks zijn welkom.

 

Alvast bedankt

Geplaatst:

Waarschijnlijk is de stroom uitgevallen.

In dat geval kan je best eerst de router van uw provider en ook andere wifi toestellen opnieuw opstarten.

Zodra dat klaar is dan pc opnieuw starten.

 

Indien dan nog steeds geen wifi dan kan het zijn dat de update niet succesvol is verlopen.

In dat geval kan je best herstelpunt terug zetten. (naast start op vergrootglas en typ herstel en kies hersteloptie en dan Deze pc opnieuw instellen)

 

Geplaatst:
Op 18/4/2019 om 22:39, stegisoft zei:

Waarschijnlijk is de stroom uitgevallen.

In dat geval kan je best eerst de router van uw provider en ook andere wifi toestellen opnieuw opstarten.

Zodra dat klaar is dan pc opnieuw starten.

 

Indien dan nog steeds geen wifi dan kan het zijn dat de update niet succesvol is verlopen.

In dat geval kan je best herstelpunt terug zetten. (naast start op vergrootglas en typ herstel en kies hersteloptie en dan Deze pc opnieuw instellen)

 

 

Stroom was niet uitgevallen, alle klokken stonden nog juist. Ik heb ook al alles gereset gehad om te kijken of het daar niet aan lag. Ik heb nu een LAN kabel gekocht gehad die lang genoeg was om de pc met de modem van telenet te connecteren. deze werkt dadelijk zonder enig probleem. heb dus nu ook al het stuurprogramma proberen bijwerken maar geen updates beschikbaar. Adapterkaart is trouwens een Realtek RTL8821AU Wireless LAN 802.11ac USB 2.0 Netwerk Adapter.

Geplaatst:

Dat de klokken niks zegt over stroom uitval wil niks zeggen want stroom kan 1 seconde uitvallen.

Maar het kan evengoed dat er elders een probleem is geweest en in dat geval is het best om de modem van uw provider even stroom uit en weer aan zetten.

Dat is altijd de eerste vereisten.

 

Een andere veel verkopende probleem is virusupdate en dat kan zelfs netwerk uitschakelen.

In dat geval kan je best herstelpunt terug zetten.

 

Windows kan uw pc zelfs zonder dat je weet updaten doen maar dat is alleen zo bij ernstige veiligheidsprobleem.

 

Klik met de rechtermuisknop op start en dan Windows Powershell (admin) klikken.
Kopieer onderstaande tekst en plak het achter >
sfc /scannow 
Daarna nog eens onderstaande tekst doen:
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
Daarna nog eens dit doen:
sfc /purgecache

 

 

Geplaatst:

Probleem opgelost.

 

Ik heb de LAN kabel aangesloten op de modem en had dadelijk connectie, heb op deze manier de netwerk adapter kunnen deinstalleren, sloot dadelijk af, opnieuw opgestart en terug laten installeren, wifi terug verbonden en werkt nu terug zonder enig probleem.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.