Ga naar inhoud

Gestructureerde tabel omzetten naar andere structuur

Petra68

Aanbevolen berichten

Ik heb een (horizontale) tabel met per dag activiteiten per gebruiker, ik zou dit graag - op een eenvoudige manier - in een ander tabblad omzetten naar een verticale lijst: gebruiker/dag/activiteit dus voor alle dagen van de maand en alle maanden. 

Ik kan het voor 1 dag, maar zou dat dan 31 keer moeten herhalen, wat niet eff is. Iemand die de mirakel oplossing heeft?

thx in advance!

vb bestand in bijlage. 

voorbeeld bestand.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Petra68 zei:

Ik heb een (horizontale) tabel met per dag activiteiten per gebruiker, ik zou dit graag - op een eenvoudige manier - in een ander tabblad omzetten naar een verticale lijst: gebruiker/dag/activiteit dus voor alle dagen van de maand en alle maanden. 

Ik kan het voor 1 dag, maar zou dat dan 31 keer moeten herhalen, wat niet eff is. Iemand die de mirakel oplossing heeft?

thx in advance!

vb bestand in bijlage. 

voorbeeld bestand.xlsx 233 kB · 3 downloads

Goedemiddag Petra,

je bestanden (en de daarbij behorende tab(werk)bladen bekeken. Bij mij komt het in feite meer over als een database bestand en niet zo zeer als een primair rekenbestand. Er worden namelijk in mijn optiek weinig of tot geen rekenkundige bewerkingen uitgevoerd. Is dat een juiste interpretatie ?

Met vriendelijk groet,

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedeeltelijk juist, maar nadien worden de uren wel omgezet naar euto’s Ifv van wie, welke dag etc ... en grafiekjes en pivot tabellen ...

Om bepaalde analyses te doen is het echter eenvoudiger als ik alles onder elkaar heb ipv de originele planningsfile (waar alles naast elkaar staat) die ik aangeleverd krijg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.