Ga naar inhoud

BIOS scherm blijft hangen

Aanbevolen berichten

Uit te voeren wanneer de pc minstens een halfuurtje heeft moeten "werken".

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit (Heel belangrijk!).

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zit toevallig even in de buurt van mijn pc.

Ik stel een hoog RAM geheugengebruik (70%) vast hoewel Speccy zegt dat je pc al aan staat sinds...

Last Boot Time: 
5-5-2019 20:02:12

Ik kom er vanavond op terug. Heb nu andere taken op mijn agenda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net nog even gewerkt op de computer zonder problemen. En nu nog een keer speccy uitgevoerd. Dit is de link. PC is omstreeks 22.40 ingeschakeld.

http://speccy.piriform.com/results/UAw027NhdHnEqnoCR2IZDat

Zonet geen probleem met you tube gehad, maar gebeurt wellicht pas later. Mijn zoon kijkt soms een paar uur achter elkaar voordat hij vastloopt.
Misschien ziet u nog iets in deze link. 

Ik hou u op de hoogte van wat er gebeurt met mij pc. Vriendelijk bedankt tot zover voor uw hulp. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben voor het eerst vandaag heel even online, maar moet al direct richting afspraak.

Ik hoop hier vanavond nog terug te kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan haast niet anders dan dat het toch om een hardware probleem gaat en dat is van op afstand zoveel als zoeken naar een naald in een hooiberg.

Meest waarschijnlijke oorzaken:

1. Een haperende systeemschijf. Dat zou dan in uw geval de SSD schijf zijn.
  2. Een stervende voeding.
  3. Een haperend moederbord.
  4. Slecht contact van één of andere kabel.
  5. Het RAM geheugen.

Aanpak:

1. De SSD (M2 sata kaartje) eens verwijderen, de contacten schoon maken en opnieuw monteren. De SSD controleren met CrystalDiskInfo.

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.

Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.

Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.

Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.

Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.

Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.

Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

5a8889340d61b-CrystalDiskInfo.jpg

2- De voeding kan met speciale meetapparatuur door een hersteller getest worden.

3- Ook het moederbord kan met speciale apparatuur door een hersteller getest worden.

4- Trek één voor één eens alle kabels uit en plaats ze opnieuw. Opgelet met statische elektriciteit!

5- Plaats het geheugenlatje eens in die andere poort. Het RAM geheugen kan ook getest worden met Memtest86+. Doe eens een geheugentest met Memtest86+. Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.