Ga naar inhoud

BIOS scherm blijft hangen

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, Mariavdlinden zei:

Wat kan ik nu nog doen...? 

Als je het niet erg vindt dan kom ik er morgen op terug. Ben moei en wil graag gaan slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zou er dan toch een probleem zijn met het geheugen of met de voeding? We houden het in ons achterhoofd maar ik stel voor dat je de eerder mislukte herstelling nog eens uitvoert maar dan nu vanuit een Windows die in de veilige modus met netwerkverbinding is opgestart.

Lees hier hoe je opstart in de veilige modus: https://www.pc-helpforum.be/topic/64887-windows-10-opstarten-in-de-veilige-modus/?do=findComment&comment=510877

In de afbeelding die daar getoond wordt staat Minimaal geselecteerd. U moet echter Netwerk selecteren. Dat is heel belangrijk.

Eenmaal opgestart in de veilige modus voer je dus een herstel van Windows uit met behoud van data en programma's.

Moest er een foutmelding worden weergegeven, maak er een foto van en plaats die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees hier eens: https://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=en&u=https://ugetfix.com/ask/how-to-fix-media-creation-tool-error-there-was-a-problem-running-this-tool-on-windows/&prev=search

Probeer het eerst door met methode één rekening te houden, iets wat je sowieso ook eerder al had moeten doen maar mogelijk vergeten bent.

Lukt het nog niet dan mag je ook methode 2 en 3 volgende. De andere methoden zeker niet!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Methode 1 gedaan

methode 2 gedaan 

methode 3 lukt niet, ook niet na aanpassen en opnieuw opstarten. Zie fotos. 

Opnieuw media creation tool uitgevoerd en weer gestuit op foutmelding. 

In de veilige modus kan ik prima op internet werken, zonder pop-up bios scherm. Kan niet printen, in word werken (spreekbeurt zoon) etc. 

6DE04E5E-E843-4460-8B01-950432C8400D.jpeg

27536D77-ACC3-4A1B-9B9B-67EBF751BFA7.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net terug van een kletsnatte fietstocht met de fietsvrienden. Nadien hebben we in ons stamcafé het moreel terug op peil gebracht.

Na het eten kom ik hier terug. Laat me in tussentijd even weten of je pc in de veilige modus blijft draaien, zij het met de beperkingen die daar eigen aan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mariavdlinden zei:

pc blijft mooi draaien in veilige modus. Hele dag al ☺️

Dat is in ieder geval positief nieuws in zoverre dat we een hardwarefout haast zeker kunnen uitsluiten.

We gaan de videodriver eens opnieuw laten installeren door Windows

Nu in de veilige modus uit te voeren:

Klik met de rechter muisknop op START en kies Apparaatbeheer.

Dubbelklik op Beeldschermadapters.

Klik met de rechter muisknop op Intel HD Graphics 530 en klik op Apparaat verwijderen.

Klik in het volgende, kleine, venstertje op Installatie ongedaan maken.

Start de computer opnieuw op maar dan in de normale modus. Dat doe je zo:

• Open systeemconfiguratie met het commando msconfig. Dit commando kan je ingeven in het zoekvak van Windows en klik vervolgens op Systeemconfiguratie. Ga vervolgens naar het tabblad computer opstarten. Vink Opstarten in veilige modus uit en klik op Toepassen.  

Nota: Bij het opnieuw opstarten zal Windows de driver voor je video chip opnieuw installeren. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.