Ga naar inhoud

WIFI conflicten?

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik merk dat ik af en toe problemen heb met mijn wifi-verbindingen. Dat kan heel lang goed blijven maar plots kan alles heel snel mis gaan. Dit is de situatie:

1) Beneden staat er een Telenet modem met access point ingebouwd

2) Op zolder staat er een wifi access point dat dezelfde naam en wachtwoord heeft als die van de telenet modem. Zo schakelen mijn apparaten naadloos over van de ene naar de andere wanneer ik naar boven ga.

3) Maar het probleem zit hem beneden: Soms raak ik plots niet meer op het wifi netwerk. Wanneer ik dan bijvoorbeeld mijn Epson Wifi printer uitschakel dan verdwijnt het probleem direct. Dit heb ik ook al eens met mijn iPhone gehad, van zodra ik hem op vliegtuigmodus zet dan kan ik meteen weer op wifi.

Wat kan ik hier aan doen, en hoe komt dat? Normaal kiezen apparaten toch vrije wifi kanalen? Moest het nu ergens Chinese brol zijn waarmee ik werk dan zou ik het nog enigszins begrijpen...

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vanuit dat je onder slechts 1 wifi heb van Telenet en dat is router met modemfunctie en wifi en geen access-point

Heb je Epson Wifi printer een vaste IP adres gegeven?

Ik zou als ik jou was alle Wifi SSID een nieuwe naam en nieuwe wachtwoord instellen. (ook Telenet wifi)

Het kan zijn dat iemand bij u ingebroken heeft.

Doe op ieder pc en laptop onderstaande en geef de log een duidelijk naam

Je vind dat in C:\AdwCleaner\Logs 

AdwCleaner[S03].txt verander je in AdwCleaner[S03]pc1.txt

Download AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.

• Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)

• Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)

• Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)

• Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)

• Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

• (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.