Ga naar inhoud

(opkuis)hulp gevraagd


Aanbevolen berichten

Hoi, heb een laptop met windows 8 op (64 bits), een redelijk oud beestje dus.

Door problemen met een sd kaart uit een gsm te proberen herstellen heb ik verschillende programma's gedownload en terug verwijderd.

 

Maar nu is de laptop ineens supertraag en start heel traag op.

 

Bestaat er een programma om alles eens op te kuisen aub ?

(zoals restjes van de programma's, dubbele bestanden, malware of virussen)

 

alvast vriendelijk bedankt

(ps ben een pc leek van de vorige eeuw, dus behandel me maar als een leek 😉 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we al eens beginnen met malware en virussen  (*)

Leest dit topic  (< klik!) even en plaats je logjes.

Vanaf die er staan worden de ontleders verwittigd, zij zullen je zeggen wat te doen.

 

(*) wil je tegelijk ook overbodige progs opruimen: start dan een nieuw topic, dan lopen de zaken hier niet door mekaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Stap 1.

Ga naar de lijst Programma's en onderdelen en verwijder daar de volgende programma's:

  • Advanced SystemCare 12
  • AVG Driver Updater
  • AVG PC TuneUp
  • AVG Web TuneUp
  • IObit Uninstaller
  • Java 8 Update 144
  • Java 8 Update 191
  • Java 8 Update 91
  • Smart Defrag 6
  • Popcorn-Time

 

 

Herstart hierna je pc en ga verder met stap 2..

 

 

Stap 2.

Zorg dat je Farbar Recovery Scan Tool  vanuit de download map naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk!) (Gestart vanaf C:\Users\Dimitry\Documents\Downloads)

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"


start:
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
FF HKLM\SOFTWARE\Policies\Mozilla\Firefox: Restrictie <==== AANDACHT
Toolbar: HKU\S-1-5-21-919706677-2626140902-522991668-1001 -> Geen Naam - {2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F} -  Geen bestand
CHR HKU\S-1-5-21-919706677-2626140902-522991668-1001\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\...\Chrome\Extension: [chfdnecihphmhljaaejmgoiahnihplgn] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
ShellIconOverlayIdentifiers: [00avg] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers3: [00avg] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Geen bestand
S3 cpuz143; \??\C:\Windows\temp\cpuz143\cpuz143_x64.sys [X]
2019-05-07 18:37 - 2019-05-07 18:37 - 000000000 ____D C:\ProgramData\{F69928A4-68CA-EABF-1EAA-6E6BBC18AA68}
C:\Program Files\KMSpico\AutoPico.exe
C:\Program Files\KMSpico\KMSELDI.exe
C:\Program Files\KMSpico\Service_KMS.exe
C:\Windows\System32\Tasks\AutoPico Daily Restart
[-HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{E3FA0E29-3108-4581-BE2B-4412B1AE5EAE}]
[-HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\AutoPico Daily Restart]
[-HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\CURRENTVERSION\UNINSTALL\KMSpico_is1]
EmptyTemp:
end:


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

 

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

 

Start de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heel goed we gaan verder kijken:

 

Stap 1.

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

 

 

Stap 2.

5ab37027cf10c-Screenshot-2018-3-22_gehac
 
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: addition.png
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heel goed gedaan zo, de volgende stappen.

 

Stap 1.

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

start:
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-919706677-2626140902-522991668-1001 -> DefaultScope {621EB8AE-8BD7-4B94-AEC0-8D62CE578412} URL =
BHO: Geen Naam -> {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} -> Geen bestand
2019-04-24 21:55 - 2016-03-25 14:33 - 000128288 _____ (IObit) C:\Windows\system32\IObitSmartDefragExtension.dll
2019-05-08 20:16 - 2015-05-08 20:58 - 000000000 ____D C:\Users\Dimitry\AppData\Roaming\IObit
2019-05-08 20:16 - 2015-05-08 20:57 - 000000000 ____D C:\Users\Dimitry\AppData\LocalLow\IObit
2019-05-08 20:16 - 2015-05-08 20:57 - 000000000 ____D C:\ProgramData\IObit
HKLM\...\StartupApproved\Run32: => "WebStorage"
HKU\S-1-5-21-919706677-2626140902-522991668-1001\...\StartupApproved\Run: => "Advanced SystemCare 8"
FirewallRules: [TCP Query User{CA5DFEC1-CB5A-42D4-AED3-7319836EBD1C}C:\users\dimitry\downloads\electroneum-win-x64-v2.1.0.0 (2)\electroneumd.exe] => (Allow) C:\users\dimitry\downloads\electroneum-win-x64-v2.1.0.0 (2)\electroneumd.exe Geen bestand
FirewallRules: [UDP Query User{D11CB0DE-AC8B-4ED2-92F8-0378528AA4CA}C:\users\dimitry\downloads\electroneum-win-x64-v2.1.0.0 (2)\electroneumd.exe] => (Allow) C:\users\dimitry\downloads\electroneum-win-x64-v2.1.0.0 (2)\electroneumd.exe Geen bestand
FirewallRules: [{5D9E1D7B-D476-4827-AB6D-0C3C2E5C4B30}] => (Allow) C:\Users\Dimitry\AppData\Local\Temp\7zS3C1C\HPDiagnosticCoreUI.exe Geen bestand
FirewallRules: [{415A2F38-672E-4DCB-8A49-62BCD81A6230}] => (Allow) C:\Users\Dimitry\AppData\Local\Temp\7zS3C1C\HPDiagnosticCoreUI.exe Geen bestand
FirewallRules: [{6C8DD918-5A83-440E-A3FD-6455B17293EE}] => (Allow) C:\Users\Dimitry\AppData\Local\Temp\7zS3CD3\HPDiagnosticCoreUI.exe Geen bestand
FirewallRules: [{3A4F5C54-4102-428F-B694-C156C5EE5583}] => (Allow) C:\Users\Dimitry\AppData\Local\Temp\7zS3CD3\HPDiagnosticCoreUI.exe Geen bestand
FirewallRules: [TCP Query User{54BD9B12-33A6-4FE9-B35A-24BAD10354CC}C:\users\dimitry\appdata\local\temp\temp1_electroneum-win-x64-v2.1.0.0 (3).zip\electroneumd.exe] => (Allow) C:\users\dimitry\appdata\local\temp\temp1_electroneum-win-x64-v2.1.0.0 (3).zip\electroneumd.exe Geen bestand
FirewallRules: [UDP Query User{7617FC1D-E056-4D38-8594-69AFB7588EC2}C:\users\dimitry\appdata\local\temp\temp1_electroneum-win-x64-v2.1.0.0 (3).zip\electroneumd.exe] => (Allow) C:\users\dimitry\appdata\local\temp\temp1_electroneum-win-x64-v2.1.0.0 (3).zip\electroneumd.exe Geen bestand
C:\Windows\Temp\*.*
C:\Users\CurrentUserName\AppData\Local\Temp\*.*
end:


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

 

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

 

Start de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

 

Stap 2.

Download SystemLook(x32) of SystemLook(x64) & plaats het bestand op het Bureaublad.
Dubbelklik SystemLook.exe om het programma te starten.
In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:

:regfind
KMSpico

:filefind
KMSpico

:folderfind
KMSpico

:service
KMSpico


danger.pngZorg dat deze tekst links uitlijnt!

Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.