Ga naar inhoud

Verticaal Zoeken

MadDog

Aanbevolen berichten

Hallo,

Het is misschien een domme vraag maar ben op gebied van excel formules niet zo bedreven.

Vandaar volgende vraag:

Ik heb een koerierdienst. Maandelijks hou ik alle ritten bij in een excelblad. Op een ander excelblad heb ik 2 kolommen, enerzijds de plaats en daarnaast de bijhorende kilometers ( dit heb ik "Afstanden" genoemd.

Nu zou ik op het blad van de maandelijkse ritten , de kms automatisch willen laten invullen die op het andere excelblad (Afstanden) staan.

Dus stel dat ik een rit heb naar Luik. Als ik dat invul op mijn blad Maandelijkse Ritten, zouden de kms naar Luik automatisch ingevuld moeten worden. ( Die kms zijn te vinden op het blad Afstanden).

Ik heb begrepen dat de functie VERT ZOEKEN hiervoor ideaal is, maar geraak er maar amper wijs uit.

Alvast bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, MadDog zei:

Hallo,

Het is misschien een domme vraag maar ben op gebied van excel formules niet zo bedreven.

Vandaar volgende vraag:

Ik heb een koerierdienst. Maandelijks hou ik alle ritten bij in een excelblad. Op een ander excelblad heb ik 2 kolommen, enerzijds de plaats en daarnaast de bijhorende kilometers ( dit heb ik "Afstanden" genoemd.

Nu zou ik op het blad van de maandelijkse ritten , de kms automatisch willen laten invullen die op het andere excelblad (Afstanden) staan.

Dus stel dat ik een rit heb naar Luik. Als ik dat invul op mijn blad Maandelijkse Ritten, zouden de kms naar Luik automatisch ingevuld moeten worden. ( Die kms zijn te vinden op het blad Afstanden).

Ik heb begrepen dat de functie VERT ZOEKEN hiervoor ideaal is, maar geraak er maar amper wijs uit.

Ik heb hieronder vlug een voorbeeldje gemaakt om het wat te verduidelijken.

Alvast bedankt 

Schermafbeelding 2019-05-15 om 01.53.24.png

Schermafbeelding 2019-05-15 om 01.53.33.png

aangepast door MadDog
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goed voorbeeld wordt mee bedoeld een excel voorbeeld, maar goed in dit geval, na nog eens terug lezen wat je wilt is vert.zoeken idd wat je kunt gebruiken

zet in D2, en trek door naar beneden

=vert.zoeken(C2;Afstanden!$A$2:$B$5;2;ONWAAR)

de range in Afstanden kan je simpel uitbreiden indien gewenst/

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.