Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

 

Ik ben nieuw op dit forum en ik hoop dat ik op de juiste plaats ben om mijn vraag te stellen.

Mijn laptop is sinds een tijdje erg traag: trage opstart, trage reacties en er lijkt constant op de achtergrond iets te draaien. Ik vraag me af of er een virus o.i.d. is dat dit kan veroorzaken? Mijn virusscanner (Avast) geeft echter geen virussen aan. 

 

Wat kan ik nog doen om mijn laptop terug sneller te laten gaan?

 

Groetjes! 

 

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hallo,

 

 

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link

 

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Geplaatst:

Hallo,

 

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

fixlist.txt

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

Geplaatst:

Hallo,

 

Ik zie dat je Ccleaner gebruikt doe het volgende:

 

Start Ccleaner:

  • Klik in de linker kolom op Gereedschap en vervolgens klik je op Opstarten
  • Nu klik je rechtsonder in het programmavenster op Opslaan als tekstbestand en selecteer een locatie voor het opslaan van het tekstbestand.
  • Plaats de inhoud van dit tekstbestand in je volgende bericht als bijlage.

Geplaatst:

Hallo,

 

Ga weer naar die opstart lijst in Ccleaner en schakel het volgende eens uit:

 

Yes    HKLM:Run    Acrobat Assistant 8.0    Adobe Systems Inc.    "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrotray.exe"
Yes    HKLM:Run    Adobe Acrobat Speed Launcher    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"
Yes    HKLM:Run    AdobeAAMUpdater-1.0    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\UpdaterStartupUtility.exe"
Yes    HKLM:Run    AdobeGCInvoker-1.0    Adobe Systems, Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\AdobeGCClient\AGCInvokerUtility.exe"
Yes    HKLM:Run    BtServer    Realtek Semiconductor Corporation    "C:\Program Files (x86)\REALTEK\Realtek Bluetooth\BTServer.exe"
Yes    HKLM:Run    DisplayLinkUI    DisplayLink Corp.    "C:\Program Files\DisplayLink Core Software\DisplayLinkUI.exe" -basicMode
Yes    HKLM:Run    HP Software Update    Hewlett-Packard    C:\Program Files (x86)\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
Yes    HKLM:Run    HPMessageService    HP Inc.    C:\Program Files (x86)\HP\HP System Event\HPMSGSVC.exe
Yes    HKLM:Run    PulseSecure    Pulse Secure, LLC    C:\Program Files (x86)\Common Files\Pulse Secure\JamUI\Pulse.exe -tray
Yes    HKLM:Run    StartCN    Advanced Micro Devices, Inc.    "C:\Program Files\AMD\CNext\CNext\RadeonSettings.exe" atlogon
Yes    HKLM:Run    SunJavaUpdateSched    Oracle Corporation    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Yes    Startup Common    HP JumpStart Launch.lnk        C:\WINDOWS\Installer\{B90CB0DE-2E60-41C4-9857-466EB98192BF}\HPlogo_blue.ico

 

Dat kan je doen door er één voor één er op te klikken en dan rechts te kiezen voor "Uitschakelen".

Herstart je p-c en hoe is het dan?


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.