Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

met draad of zonder is weinig verschil. ik heb geen smartfoon.

het is idd een asus laptop.  het kan ook zijn omdat scarlet via de telefoonlijn werkt en bijvoorbeeld telenet via de kabel . of maakt dat niet uit ?

 

asus.doc

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Er is inderdaad een verschil (in snelheid) tussen de telefoonlijn van scarlet en de kabel van telenet.

Maar het is niet normaal dat scarlet zo traag is.

Ik heb ook scarlet en ik haal 65 Mbps download en 14.5 upload.

 

Probeer eens of je de drivers automatisch kan updaten.

Ga naar apparaatbeheer en dubbelklik op netwerkadapters.

Dubbelklik op de LAN adapter en open de tab stuurprogramma.

Klik dan op de knop bijwerken.

Kies voor de optie automatisch naar updates zoeken laat ook toe dat op internet gezocht wordt.

Installeer de update als er een gevonden wordt.

Doe daarna hetzelfde met de wifi adapter.

Herstart deaarna de pc en kijk of er iets veranderd (verbeterd) is.

Geplaatst:

De eerste is inderdaad de wifi adapter en de tweede is de LAN adapter voor draadverbinding.

 

We gaan iets anders proberen.

 

Ga naar start, type powershell.exe in het zoekvak maar druk niet op enter.

Klik nu met de rechter muisknop op powershell.exe en klik op Als administrator uitvoeren

In het zwarte venster typ je ipconfig /flushdns en druk enter.

Type netsh winsock reset en druk op Enter.
Type netsh winsock reset catalog en druk op Enter.
Type netsh int ipv4 reset reset.log en druk op Enter.
Type netsh int ipv6 reset reset.log en druk op Enter.

Type exit en druk op Enter om powershell te sluiten.
Herstart de pc.

Kijk of dit enig resultaat heeft (gehad).

Geplaatst:

ik heb dit uitgevoerd en de laptop opnieuw opgestart . de resultaten van de test blijft zo maar de pagina's gaan toch beetje vlotter dan voorheen. het duurt niet meer zo lang.

8363459964.png

Geplaatst:

Hallo lichtje,

 

Om vele dingen uit te sluiten zou je toch even een kennis, buur, of fam. even moeten vragen met een laptop.

Die via wifi en braad even aansluiten en dan testen dan weten we zeker waar het aan ligt.

Eerder komen we niet verder.

Geplaatst:

Probeer in elk geval de tip van Abbs uit te voeren.

 

Ondertussen kijken we verder na op jouw toestel.

 

Ga naar start, type powershell.exe in het zoekvak maar druk niet op enter.

Klik nu met de rechter muisknop op powershell.exe en klik op Als administrator uitvoeren

In het zwarte venster typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter. Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

Type exit en druk op Enter om powershell te sluiten.

 

Open de verkenner en klik op de C schijf. Daar vind je nu het bestand ipconfig.txt terug.

Voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

 

Geplaatst:

bij de laptop van mijn vriend was het resultaat  download 5.65 en de upload 0.94. ietsjes hoger maar niet veel.

een link van scarlet , daar zie je bij gemeenten of steden ook zeer lage down en uploads.    http://www.adsl-breedband.be/speedtest/scarlet

 

 

 

ipconfig.doc

Geplaatst:
12 uren geleden, lichtje zei:

bij de laptop van mijn vriend was het resultaat  download 5.65 en de upload 0.94. ietsjes hoger maar niet veel.

 

 

Dit geeft toch aan dat het probleem bij de aansluiting zit en niet bij je pc, dus je zou stappen moeten ondernemen bij je internet aanbieder.

 


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.