Ga naar inhoud

OVERZICHT BEREKENING KLANTEN

AMSIM

Aanbevolen berichten

In excel maak ik een nacalculatie voor verschillende klanten. 

Op  tabblad 'waardes klant' plak ik handmatig een resem gegevens uit mijn aankoopprogramma.

Op tablblad ' overzicht klant ' vul ik de grijze velden handmatig in (uren gewerkt) + (verkoopprijs) en berekent mijn excelfile mijn percentages.

Ik doe dit nu voor een 100tal klanten per jaar handmatig, en sla dit telkens op als een apart document.

Vraag is nu : bestaat er een manier om , als ik opnieuw een reeks gegevens wil 'plakken', automatisch extra tablbladen aan te namen 'waardes + overzicht' op die nieuwe referentienaam ; om zo alles in één document te hebben in dezelfde opmaak?

Indien nee : als ik elk document apart blijf opslaan onder de naam van de klant, kan er via een macro of vba of ... een link gelegd worden in een APART word of exceldocument waar ik gewoon het eindpercentage zie van elke file met naam ? in dit geval REFERENTIE - 67 % ; wanneer ik dan nogmaals een document opsla opnieuw, REFERENTIE 2 - 57 % (vb)

Zien jullie een betere manier om hier een overzicht in te krjigen?

bedankt !

voorbld.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele bedenkingen.

1) Jij wil dus een bestand maken met een 100-tal tabbladen met elk dezelfde opmaak.

2) Dan een apart bestand met enkel een overzicht van alle percentages per referentienr.

Mijns inziens beide een slecht idee. Daarom een vraag.

Moet je op dat apart opgeslagen werkblad nog berekeningen uitvoeren of is het enkel ter referentie ?

Anders raad ik je aan om elk gegenereerd werkblad op te slaan als pdf-bestand en een verzamelblad aan te maken in je template bestand

met daarin een hyperlink naar dit bestand zodat je het onmiddellijk kan raadplegen indien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.