Ga naar inhoud

Waarde uit 2 cellen zoeken in reeks 2 kolommen

vermhans9000

Aanbevolen berichten

Op ‎27‎/‎06‎/‎2019 om 19:47, alpha zei:

@vermhans9000,

Het ontgaat mij waarom je de namen twee keer in je bestand opneemt als je alleeen maar wil weten of iemand wel of niet gereageerd heeft. Het is dan toch veel praktischer om in een kolom bv. een kruisje te plaatsen als iemand gereageerd heeft (of "Ja") ?

@alpha. Ik werk een eerste maal met een inschrijvingsform van google. De antwoorden die via dat kanaal worden gegeven worden gegenereerd in een excellijst in googledrive. De lijst met initiële genodigden die de link voor de inschrijving hebben ontvangne, staat bij mij. Om eventueel een herinnering te sturen wil ik de lijst van antwoorden controleren met de lijst van de genodigden. Om niet nog eens het bijkomend probleem te hebben van een controle tussen 2 exceldocumenten, kopieer ik de namen van de antwoorden in mijn excellijst.

De formule die ik van u mocht ontvangen werkt, maar de resultaten kloppen niet. Hij baseert zich ook  enkel op de voornaam om te beslissen tot geantwoord. De VBA-solutie van @emielDS ga ik ook eens proberen. Wanneer het een ander ook niet lukt, denk ik dat ik gewoon via een macro de kolommen A en B en D en E ga samenvoegen in telkens een nieuwe kolom en dan uw formule wat aanpassen. Denk dat dit dan ook moet lukken .

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, vermhans9000 zei:

De formule die ik van u mocht ontvangen werkt, maar de resultaten kloppen niet. Hij baseert zich ook  enkel op de voornaam om te beslissen tot geantwoord.

Mijn (laatste) formule hierboven kijk naar zowel voor- als achternaam (dat is ook aan de formule te zien). Niettemin ben ik niet onfeilbaar, daarom mijn vraag: geef a.u.b. eens een voorbeeld waarbij  mijn formule tot een onjuist resultaat leidt.

Ik vermeld het nog maar eens voor de zoveelste keer, want het wordt vaak vergeten: je hebt de formule toch wel  ingevoerd via Ctrl-Shift-Enter, d.w.z.: de Ctrl- en Shifttoets ingedrukt gehouden terwijl je op Enter drukte?

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.