Ga naar inhoud

Microsoft Edge functioneert niet zoals het moet


RoMuLaN

Aanbevolen berichten

Ik gebruik Windows 10 als besturingssysteem.
Sinds enkele dagen ervaar ik bij het opstarten van de browser Microsoft Edge problemen. In plaats van de homepage (msn) te laden met daarop de meest recent gebruikte apps, laadt er een blanco scherm en als ik dan zelf websites invoer, dan moet ik daar altijd bevestigen voor cookiesinstellingen, worden paswoorden (voorbeeld facebook, YouTube, Steam,...) niet onthouden, en alle pagina's laden zeer traag, en de hulppagina's van microsoft blijven wit staan.
 

Ik heb het volgende al geprobeerd:

- heropstarten

- apart gezette tabbladen verwijderd

- verwijderen van cache, cookies, trackers

- herstel en herinitialisatie

- antivirus laten lopen

- updates W10 laten lopen

Niets lijkt te werken. Zijn er nog mensen die deze problemen hebben ontmoet, en wat is jullie oplossing geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb je al een andere browser (Internet explorer of Firefox) geprobeerd?

Wat geeft dit als resultaat?

Werken die wel normaal?

 

We gaan ook eens controleren of er soms iets door de mazen van je virusscanner is geglipt.

 

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u attent te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (het is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link

 

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe (of FRST.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De blauw onderlijnde woorden zijn links naar pagina's met meer uitleg.

Je moet er gewoon op klikken.

Als je er op klikt met het scrollwieltje van de muis, opent de pagina in een nieuwe tab van de browser.

 

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

 

aangepast door kweezie wabbit
Tikfout verbeterd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij die bestanden hier plaatst, kan ik ze onderzoeken en zal ik je verder instructies geven in functie van wat ik vind in de bestanden.

Je moet niet bang zijn; in de bestanden staat geen informatie die misbruikt kan worden om je pc of account te hacken.

Ondertussen inderdaad de tool niet meer gebruiken.

Bij verkeerd gebruik van de Farbar tool kan je systeem ontregeld raken en dat willen we niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Als jij die bestanden hier plaatst, kan ik ze onderzoeken en zal ik je verder instructies geven in functie van wat ik vind in de bestanden.

Je moet niet bang zijn; in de bestanden staat geen informatie die misbruikt kan worden om je pc of account te hacken.

Ondertussen inderdaad de tool niet meer gebruiken.

Bij verkeerd gebruik van de Farbar tool kan je systeem ontregeld raken en dat willen we niet.

Hey, in bijlage de txt-bestanden FRST en Addition. Bedankt voor je hulp.

Addition.txt FRST.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

McAfee WebAdvisor mag je verwijderen want die heb je niet nodig en soms zorgt die voor problemen.

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

 

  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand op je bureaublad.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

Voeg ook het bestand C:\WINDOWS\EdgeCrash.evtx toe.

Misschien vinden we daarin meer informatie over de crash can Edge.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.