Ga naar inhoud

Hotmail voorbeeld mailadressen verwijderen

Yoyo

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Passer zei:

Zit er in in die adressen (met aanhalingstekens) een speciaal teken zoals - of  een spatie?

Dan zou dat de oorzaak van die aanhalingstekens kunnen zijn: http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f=39&t=585634

Ik denk dat je nog niet duidelijk hebt begrepen dat de aanhalingstekens niet in de mailadressen zelf zitten, maar voor en achter de naam die gegeven is aan het mailadres.

zo dus:

Bijvoorbeeld een mailadres abcd@fjkejf.comm opgeslagen (niet door mij!) ergens in de cache onder de naam 'Jan Peeters'. de aanhalingstekens staan dus bij die jan peeters, niet in mailadres zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Passer zei:

... dit nog gevonden, mogelijk werkt het in dit geval:

How do I delete an email address from my hotmail?

Remove an Address from Your Windows Live Hotmail Safe List Select Options.

Follow the Safe and blocked senders link under Preventing junk email.

Click Safe senders.

Highlight the email address or domain you want to remove under Safe senders and domains: Click << Remove from list.

(het is wel een methode voor Androïd, 'k weet dus niet of die op een pc/laptop werkt..

Ik heb in hotmail instellingen bij ongewesnte mail lijsten wat zitten proberen met adressen bijvoegen en verwijderen, maar dat helpt niet.

----

Last minute:

Uiteindelijk heb ik wel opgemerkt dat er plots WEL zo'n naam met aanhalingsteken verwijderd BLIJFT door het kruisje aan te klikken, maar dit gebeurt maar na een aantal uur....! Het neemt hotmail server dus blijkbaar tijd om zo'n verwijderingsopdracht als blijvend te verwerken !?!?  Ik moet nog meer testen doen of het voor al die namen met aanhalingstekens zal werken. 

Er is dus hoop...

Alleszins hartelijk dank voor de aangeboden hulp, Passer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Yoyo zei:

dat de aanhalingstekens niet in de mailadressen zelf zitten

het ging ook niet op die aanhalingstekens, maar om de  adressen-zelf  die mogelijk een speciaal teken of spatie zouden bevatten

18 uren geleden, Yoyo zei:

Uiteindelijk heb ik wel opgemerkt dat er plots WEL (enz)...

Mogelijk zit het probleem hem dus bij de servers van hotmail zoals je al zegt.

en dan zit de fout hem niet bij jouw computer (jouw adressen), maar ergens  bij hotmail-zelf.

'k Ben benieuwd!

Edit: 'k heb er daarna nog eens over zitten nadenken. Jouw (en ook mijn eerste idee na het lezen van je vorige post) idee dat het zou liggen aan de servers van Hotmail, begint me hoe langer hoe minder geloofwaardig te lijken: vooreerst gaat Hotmail die adressen niet ergens 'bewaren' want als jij of ik een bericht stuur, sturen we ook het bestemmailadres gewoon mee. Waarom zou Hotmail ze moeten bewaren dan?

Tevens: wat doet hotmail als iemand een bericht stuurt?  De mail ontvangen en die dadelijk naar de bestemmeling doorsturen. Stel ik stuur vanaf een hotmailadres een mail naar een Orangemailadres: hotmail krijgt het via mijn mailprogramma door en stuurt het direct naar de servers van Orange (waar ze bewaard worden tot de bestemmeling ze opent.

Het auto-aanvullen op jouw systeem bewaart wèl de gebruikte adressen en het is daar dat ze moeten gewist worden.

'k Weet dus niet in welke richting ik nog moet gaan zoeken, tenzij - tenzij - je mogelijk met malware zou zitten dat die (delete)bewerking gaat vertragen/tegenhouden.

Mogelijk is het vergezocht, maar toch maar even de vraag: is je systeem voor de rest af en toe ook nog (te) traag of bolt het gewoon als een trein?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.