Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geachte,

Op één PC staat een gedeelde netwerkmap waar alle documenten op staan die via de I: drive toegankelijk is op andere  pc's.

Via de verkenner opent de map /netwerkdrive I: snel, en als je op een bestand éénmaal klikt krijg je snel aan de rechterzijde een voorbeeld te zien van het document.

Echter als je op het document dubbelklikt (zowel bij Word, Excel als PDF bestanden duurt het tergend traag eer de bestanden geopend worden in de betreffende toepassing (word, excel of acrobat)

dezelfde bestanden vb op de desktop openen wel snel.

hoe kan hieraan verholpen worden?

 

ik heb de map reeds in word en excel vertrouwenscentrum als vertrouwde locatie toegevoegd, echter zonder succes.

 

ik vermoed dat het ligt  aan een aantal onnodige controles of te lange (netwerk) response tijden.

 

Kan iemand mij tips geven?

 

Geplaatst:

Je zegt dat openen op uw desktop wel snel gaat maar dat komt voor een deel omdat het ter plaatste moet gezocht worden en bovendien wordt het ook sneller gelezen als je dat regelmatig opent.

 

Ga naar de computer met gedeelde map.

Open opdrachtprompt als administrator of powershell admin 

Typ achter > dit:

ipconfig /all

 

Zoek daar IP ADRES naargelang je verbonden bent zoals lan, wifi

schrijf dat op zoals 192.168.0.122

 

Ga nu naar de andere computer en eveneens opdrachtprompt als administrator of powershell admin typ je dit:

ping -t ip adres van dekstop pc zoals ping -t 192.168.0.122

 

Laat 1 minuut doen en dan stoppen met CTRL + C

Je ziet nu onderaan hoeveel % loss

hoeveel is dat bij jou?

Hoeveel is de time?

 

Nota: bovenstaande kan je ook doen in Linux maar dan ping 192.168.0.122 en stoppen is dat CTRL + C

 

 

Geplaatst:

Ziet er goed uit.

Dat betekend dat uw netwerk goede verbinding heeft.

 

Maak eerst een herstelpunt zoals beschreven staat op deze pagina (klik)

 

Daarna doet je onderstaande:

Download AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)

  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)

  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)

  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)

  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)


 

 

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.