Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 minuten geleden, Harry Panama zei:

Vpn moet ik maar op een andere manier oplossen. Een andere provider die wel PPTP dan wel L2TP aanbiedt.

Dan zou je eerst bij de VPN aanbieder(s) website moeten doornemen of even chatten & vragen.

 

8 minuten geleden, Harry Panama zei:

en tot nu blijkt ca. een klein uur dat  de telefoon op 5G nu werkt. 🤞 Ik hoop dat hiermee alles opgelost is.

Goed om te horen, hopelijk blijft de verbinding constant.

Graag gedaan.

 

Geplaatst:
Op 30/9/2019 om 19:16, Harry Panama zei:

Beste

Allereerst even vooraf: Ik woon in Panama en vorig jaar besloot ik om vpn te gaan gebruiken, niet alleen voor veiligheid maar ook om naar Belgische en Nederlandse programma's te kijken, ook via chroomecast.

Mijn keuze voor een router viel op Asus AC3100. Daar men die hier niet kan kopen, kocht ik die in de VS via Amazon. Blijkbaar heb ik geen geluk met routers want ik heb 2 splinternieuwe routers gekocht en allebei vertoonden problemen. De ene kon zelfs niet meer gereset worden en de laatste vertoont een hardwareprobleem en geeft geen 2.4G signaal meer. Ja, garantie echter transportkosten zijn ongeveer de prijs van een router. Nu heb ik vorige week een Linksys EA9300 gekocht in de hoop dat nu alles opgelost zou zijn, maar nee. (mijn ruim 10 jaar oude EA2700 werkt nog beter). Deze Linksys EA9300  functioneert goed met de laptop zowel ethernet en wifi. Echter een aantal zaken lopen niet goed: Mijn smartphones hebben problemen met het maken van een goede constante verbinding. Ze zien de wifi verbindingen wel, maar krijgen geen toegang. Ik heb daar het volgende al aan gedaan: een reset van de wifi verbinding en airplane mode aan/uit op advies van Google Android. Maar helpt niet veel. Even verbinding en dan valt ie weg. Ten tweede wat mij is opgevallen dat de tri-band 5Gz+5Gz zwak signaal geeft vanwege overbezetting van het kanaal in de range 36-48 en kan die niet naar een ander kanaal plaatsen, daar automatisch de enige optie is. Vervolgens kan i met deze router ook niet meer verbinden met Nordvpn, want die verzorgt nu alleen nog openvpn. Hoe dit allemaal op te lossen, want het maakt mij wel radeloos. Bij voorbaat dank. Harry

Heb je al eens geprobeerd om de firmware van de Linksys EA9300 te upgraden?

https://www.linksys.com/us/support-article?articleNum=226200

 

 

Geplaatst:

Hallo,

Bedankt nog voor de tip. Nee, de firmware was up to date. Het probleem zat hem in de 5G bandaansturing (5+5G). Deze optie heb ik gesloten en nu werkt alles zoals het hoort. 

Groeten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.