Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De knoop is doorgehakt ... de medewerkers van PCH gaan - ondanks een zekere terughoudendheid (gebaseerd op jarenlange - soms slechte - ervaringen) - toch verder hulp verlenen in dit topic. Wij hopen dat "Hulp Gevraagd" dit naar waarde kan schatten en onze medewerking in deze écht niet misbruikt.

 

Geplaatst:


Uiteraard gedraag ik me naar de wijsheid van de moderatoren.

De oplossingen die gesuggereerd werden door @porrelaar, @falstring en @Calvus zijn zeker nuttig maar niet allesomvattend zoals TS het vraagt, bv. de toegang tot de laptop herstellen.

In mijn toolkit zit standaard het programma Lazesoft Recovery Suite, te vinden op https://www.lazesoft.com/lazesoft-recovery-suite.html
Download van de gratis versie is voldoende.
Installatie is bijzonder eenvoudig en geautomatiseerd (de benodigde tools zoals bv. het branden van een bootable USB-stick of CD zijn standaard ingebouwd). 
  
Als de laptop eenmaal opgestart is, onmiddellijk de suggestie van falstring uitvoeren (scannen met een online scanner zoals bv. eset.com), dit vermijdt de propagatie van een (eventueel) virus.

 

Info : volgens de manual van je laptop (via het downloadcenter van Samsung) geraak je in je BIOS via F2, dan naar BIOS Setup, dan naar Boot Device Priority . http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201408/20140829115137641/Win8_Manual_eng.pdf  (blz. 81 en volgende).
Als jouw laptop over een CD/DVD drive beschikt (hangt blijkbaar af van je model) is de boot device priority per default ingesteld op CD/DVD.

Geplaatst:

@ abbs / Passer / kape: Spijtig te vernemen dat er in het verleden reeds problemen geweest zijn. Hartelijk dank voor het vertrouwen. Ik zal de factuur in het weekend eens opzoeken en doorsturen naar kape. Kwestie dat jullie dan gerust kunnen slapen ;)

Geplaatst:

@ p38c: hartelijk dank. Er is uiteraard een dvd-drive. Een scan leek mij inderdaad noodzakelijk. Zal er mij dit weekend eens rustig mij bezighouden en alvast u nog iets laten weten. 

Wat ik ondertussen ook heb geleerd is om mij bij eventuele volgende vragen  te beperken tot het benoemen van het probleem en al de rest achterwege te laten. 

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
Geplaatst:

En Hulp gevraagd, wat nieuws? Eerst smeek je bijna om hulp, en als de moderatoren toestaan om je te helpen antwoord je niet meer....

Weet dat de mods jouw IP a

 

 

Geplaatst:
3 minuten geleden, p38cyq zei:

En Hulp gevraagd, wat nieuws? Eerst smeek je bijna om hulp, en als de moderatoren toestaan om je te helpen antwoord je niet meer....

Weet dat de mods jouw IP adres kennen.

 

 

 

Geplaatst:

@p38cyq

Daar jij nog op een antwoord wacht van de TS zal ik dit topic even nog open laten, zo kan de TS nog antwoorden mocht hij dit willen en kunnen.

Na het weekend en bij het uitblijven van enige reactie zullen we dit topic sluiten.

 

Geplaatst:

Ondanks dat feedback geven weinig moeite vergt, geven niet alle TS feedback en vertrekken ze met de noorderzon, dat is zeker niet netjes. Ligt zeker in de opvoeding.

 

Dat soort ‘volk’ hebben geen besef dat helpers (vrijwilligers) op computerforum hun vrijetijd insteken.

Daarnaast beseffen ze ook niet dat zonder helpers, er géén computerforum is.

 

Mede computergebruikers helpen wordt dan in bepaalde gevallen ‘ondankbaar’ werk.

 

Een fatsoen ‘regel’ in de Forumregels wordt overheen gelezen.

Quote

Als iemand een antwoord geeft op een vraag, reageer dan even kort om te zeggen of het nuttig was.

 

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.