Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo ik heb een probleem heb het spel gta 5 gekocht en laten installeren.

 

na het installeren krijg ik een foute code, 16 als gevolg dat ik gta 5 op de pc niet kan starten !!!

 

iemand die me kan helpen ?

Geplaatst:

Ik ben geen game speler maar na veel zoeken vond ik dit:

 

Basisproblemen oplossen voor pc

Gemaakt 6 november 2017 bijgewerkt 4 december 2017
Afdrukken
Delen
 

Vraag: Wat kan ik doen als mijn game niet reageert, ik in de wolken zit of een fout krijg met de melding "kan op dit moment geen verbinding maken met de Rockstar-servers"?

Antwoord: Hieronder vindt u enkele stappen voor probleemoplossing die verschillende foutcondities kunnen oplossen. 

Zorg ervoor dat de software van het besturingssysteem van uw computer up-to-date is.

U kunt dit controleren door Windows Update te vinden in uw Start-menu of via het Configuratiescherm.

Zorg ervoor dat uw videostuurprogramma's de meest recente versies zijn.

Verwijder de vorige versie van uw stuurprogramma's volledig, start uw computer opnieuw op en installeer vervolgens de bijgewerkte stuurprogramma's om mogelijke complicaties met betrekking tot installatie of gebruik te voorkomen. U kunt het volgende ondersteuningsartikel op elk gewenst moment raadplegen voor informatie over de nieuwste versies van beschikbare stuurprogramma's en waar u deze kunt verkrijgen.

https://support.rockstargames.com/hc/articles/205407407

Zorg ervoor dat je het spel met beheerdersrechten kunt uitvoeren.

Sommige titels, inclusief onze spellen, hebben niet volledig toegang tot alle systeembronnen die nodig zijn om te werken totdat ze beheerdersrechten hebben gekregen.

Schakel software voor schermoverlay, opname of delen uit.

Vanwege de manier waarop dit soort software functioneert, kunnen ze het vermogen van de componenten van uw computer om effectief met elkaar te communiceren beïnvloeden.

Schakel alle antivirus- / antimalware- of firewallsoftware uit.

Sommige computerbeveiligingsprogramma's kunnen de activering van onze producten en / of hun vermogen om verbinding te maken met onze services verstoren. Probeer uitzonderingen toe te voegen aan de firewall van uw software voor onze titels. Als dit niet lukt, moet u het programma mogelijk tijdelijk uitschakelen. Hierna moet u, als u nog steeds problemen ondervindt, proberen de software volledig te verwijderen, omdat in sommige gevallen permanente programma's op de achtergrond worden uitgevoerd, zelfs als ze zijn uitgeschakeld.

Zorg ervoor dat het spel is geïnstalleerd in een map met voldoende lees- en schrijfsnelheid.

Als je het spel op een externe harde schijf probeert te installeren, zal de snelheid waarmee gegevens worden getransporteerd veel langzamer zijn dan optimaal met een USB-apparaat. We raden aan om de games alleen op intern aangesloten harde schijven te installeren.

Schakel geluidversnelling uit.

Sommige titels hebben problemen met hardware-versneld geluid. Dit kan te wijten zijn aan de stuurprogramma's voor specifieke geluidskaarten, of het kan om verschillende andere redenen worden veroorzaakt. U kunt hardwaregeluidversnelling uitschakelen door de onderstaande stappen te volgen:

  1. Druk op Windows + R om het vak Uitvoeren te openen.
  2. Typ "configuratiescherm" zonder aanhalingstekens, druk op ENTER.
  3. Ga naar Hardware en geluiden> Geluid.
  4. Kies uw geluidsapparaat dat als standaard is ingesteld.
  5. Klik op Eigenschappen.
  6. Ga naar het tabblad Geavanceerd.
  7. Stel het standaardformaat in op 44,1 kHz 16 bit.
  8. Klik op Toepassen en vervolgens op OK om de nieuwe instelling te accepteren en het dialoogvenster te sluiten.
  9. Klik op OK om het dialoogvenster Eigenschappen voor beeldscherm te sluiten.
  10. Herstart Windows.

Probeer de Social Club Launcher handmatig opnieuw te installeren.

Als het opstartprogramma corrupt is geworden, kan dit leiden tot crashes in de games of kunt u helemaal geen contact opnemen met onze services, waaronder services voor activering van games. U kunt de nieuwste versie van het Social Club-opstartprogramma altijd vinden op:

https://support.rockstargames.com/hc/articles/200146066

Als je een Steam-versie van de game gebruikt, controleer dan de cache van de game.

Als alle voorgaande stappen zijn mislukt, probeer je de game volledig te verwijderen en opnieuw te installeren.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.