Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

De bestanden in de map die jij nu laat zien, zijn op dit moment gekoppeld aan (geassocieerd met) het programma Corel PaintShop Merge 2018 (32-bit).

Dat kun je zien aan de icoontjes die voor ieder bestand staan. Dat is voor jou blijkbaar niet het juiste programma.

Aan welk programma moeten die PSP-bestanden dan wél gekoppeld worden, zodat ze ook in dat programma geopend worden, wanneer je gewoon dubbelklikt op zo'n bestand?

Staat dat door jou gewenste programma ook in dat lijstje dat je laat zien?

Als je dat vertelt dan kan ik waarschijnlijk wel uitleggen hoe je dat voor elkaar krijgt.

Geplaatst:

Ik heb Psp2018 zowel 64 bits als 32 bits. Maar de 32 is de meest gangbare, daar daarin de meeste (oudere) filters werken. echter de plaatjes met .psp bestanden zijn dan alleen in de 64 bits te openen  Nu kreeg ik een ip om dat via "openen met" aan te passen naar C Progr.files(X86) Corel Psp pro.exe, echter heb ik dus per ongeluk op de merge.exe geklikt, en dat krijg ik niet meer weg. Ook als ik opnieuw openen met doe en dan naar de C Corel psp pro.exe ga via die app dan pakt hij deze niet

Geplaatst:

De makkelijkste manier om Corel PaintShop Merge 2018 (32-bit) uit dat lijstje weg te krijgen is door dat programma te verwijderen van je pc (via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen, of via Instellingen > Apps) en daarna de pc opnieuw op te starten.

Maar dan is niet duidelijk met welk programma de PSP-bestanden daarna geassocieerd zullen worden.

Daarom toch nog maar een keer proberen om de koppeling met Corel PaintShop Pro 2018 (32-bit) tot stand te brengen.

Klik met rechts op zo'n PSP-bestand en kies Openen met.

Klik dan op Kies een andere app.

Staat Corel PaintShop Pro 2018 (32-bit) er dan al bij, dan klik je daarop. Maar zo makkelijk zal het niet gaan, vermoed ik.

Scrol daarna weer helemaal omlaag in die lijst totdat je Meer apps ziet. Klik op Meer apps.

Belangrijk: Zet alvast een vinkje voor "Altijd deze app gebruiken voor het openen van .PSP bestanden".

Scrol weer helemaal naar beneden totdat je Een andere app zoeken op deze pc ziet. Klik op Een andere app zoeken op deze pc.

Standaard zal dan altijd de map Program Files geopend worden. Die map wil jij niet. Open dan de map Program Files (x86).

Zoek in die map de map met Corel PaintShop Pro 2018. Open die map en dubbelklik op het exe bestand van dat programma.

(Je mag ook 1 x klikken op dat exe bestand en daarna op Openen klikken.)

Geplaatst:

Het programma Psp2018 heb ik al een keer verwijderd. Het is een legale versie, maar ook dat wilde niet lukken, De bovenstaande handelingen heb ik inmiddels al vele malen uitgevoerd.. Ik zal zo nog een keer het hele programma verwijderen incl. mijn voorkeuren. en kijken wat die dan doet

Geplaatst:

Programma verwijderd, zelfs de Clean-up tool van Corel gedaan, keek ik in de verkenner bij openen met .psp, waren zovel de 64 bits als de merge weg, nu opnieuw geïnstalleerd, en helaas beiden zijn weer terug.

Denk dat ik ermee moet leven

Geplaatst:

Maar aan welk programma zijn PSP-bestanden nu gekoppeld? Dat wil zeggen: in welk programma worden jouw PSP-bestanden geopend wanneer je er op dubbelklikt? Is dat nog steeds Corel PaintShop Merge 2018 (32-bit)?

Geplaatst:

Nee als ik erop dubbelkik worden ze geopend in Corel 64 bits. (Maar ja zoals ik eerder zei werken daar niet alle filters in)
Nu doe ik het (als ik teveel van die .psp bestanden heb) bij Psp zelf in batchverwerking naar pspimage omzetten. Maar is weer zo'n gedoe

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.