Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Met CCleaner kan je het contextmenu aanpassen van de programma's die je zelf hebt geinstalleerd.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Vink bij de installatie alle aangeboden extyra's uit !!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op "Gereedschap".

Klik vervolgens op "Opstarten".

Selecteer het tabblad contextmenu.

Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."

Browse naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Voeg dit tekstbestand als bijlage toe in je volgende bericht.

Dan kunnen wij meekijken om uit te maken welke lijn je moet verwijderen.

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Op niveau van schijf (drive) en map (directory) kan je bladeren met corel of PSP om bestanden te vinden.

Op niveau van bestanden (file) zijn er geen acties van corel of PSP voorzien in het contextmenu.

Dat zou betekenen dat als je een bestand (zelfs een psp bestand) aanklikt met rechts, dat er dan geen corel of psp in het contextmenu te zien is.

Misschien dat je met deze (engelstalige) uitleg er ook wel in slaagt om het "open met" submenu op te kuisen.

https://www.howtogeek.com/howto/18119/remove-programs-from-open-with-menu-in-explorer/

Geplaatst:

De uitleg gedaan met "regedit" en warempel, die merge is eruit.
Dat scheelt alweer, 
Echter bij toevoegen van 32 bits lukt dat dan weer niet, Nu weet ik dus niet of dit aan Windows of aan Corel Psp zou kunnen liggen. Maar wel veel geleerd hoe je dit toch kan verwijderen. Dank jullie wel. SUPER

Geplaatst:
21 uren geleden, Cil zei:

Echter bij toevoegen van 32 bits lukt dat dan weer niet, Nu weet ik dus niet of dit aan Windows of aan Corel Psp zou kunnen liggen.

Daar heb ik ook geen verklaring voor maar je kan dit omzeilen.

Maak op je bureaublad een snelkoppeling naar de 32 bits versie.

Als je dan een bestand wil openen met de 32 bits versie, start je eerst het programma op met de snelkoppeling.

Daarne blader je in het programma naar het gewenste bestand, selecteer het en klik op "openen".

Geplaatst:

Dank je wel, Op deze manier doe ik het ook al. maar als je veel .psp bestanden hebt, werkt dat niet heel handig, Maar ik leg me er bij neer dat het op deze manier wel kan.

Geplaatst:

Probeer regelmatig of je de bits versie toch niet kan toevoegen.

Je weet maar nooit of het op een of andere dag wel wil lukken.

Jammer dat we geen volledige oplossing voor je hebben maar je oorspronkelijke vraag heeft wel een antwoord gekregen.

We laten het topic nog even open voor het geval dat er toch iemand nog een gouden tip heeft.

Geplaatst:

Ga er eens rustig voor zitten en zet als je psp bestanden om naar PNG bestanden. 

En dan kun je zeggen iedere dag een uurtje want veel krijg je ook als PSP.Image of al PNG.

En met PNG kunnen anderen die geen Corel hebben het ook gebruiken.

Geplaatst:
7 minuten geleden, Cil zei:

Ik ga dat een mooi klusje vinden voor in de kerstvakantie denk ik.

Oh, maar met .psp in meerdere lagen lukt dat dus niet, want dan voegt het de lagen samen, vaak zit er een achtergrond als laag + ook een laag met een watermerk erop. Dus voorlopig hou ik het bij omzetten naar .pspimage

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.