Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goeden avond.

Ik heb mijn acer 10" laptop / tablet van een nieuwere versie van windows 10 voorzien.

Die optie werd aangeboden door microsoft, dus een paar klikken en windows werd herinstalleerd.

Al mijn programmas en instellingen bleven behouden, in een half uurtje was de klus geklaard.

Alleen nu heeft mijn touchpad twee! linker muisknoppen.

Ik heb al bij de instellingen gekeken, maar niks kunnen vinden, iemand enig idee?

Geplaatst:

Nee dat helpt niet.  Alle updates verwijder, dat hielp ook niet, daarna alles weer ge-updated, weer niks.

Bij instellingen de muisknoppen verwisseld, hielp ook al niet, daarna maar weer terug gewisseld.

Ik wordt er een beetje moedeloos van, mijn vorige laptop heeft 5 jaar gedraaid zonder updates.

H

Geplaatst:

Lastig! Ik vraag me af of het touchpad nog wel een rechterknopgebied heeft.

Zelf gebruik ik bij mijn laptop altijd een losse muis, maar ik probeer het nu even zonder die muis.

Met de rechtermuisknop roep je het contextmenu op. Daarvoor tik je rechtsonderaan op het touchpad. Of je drukt de aparte knop in die onderaan of rechts van het touchpad staat, als jouw Acer tenminste die aparte knoppen heeft onder of naast het touchpad.

Bovenstaande manier lukt bij nou niet meer. Er is echter ook nog een tweede manier om het contextmenu op te roepen. Tik met twee vingers tegelijk op het touchpad. Je mag gewoon midden op het touchpad tikken. Lukt dat bij nog wel? M.a.w. krijg je dan het contextmenu te zien?

Om te controleren of op jouw touchpad nog een rechterknopgebied aanwezig is kun je het volgende doen:

Klik op Start > Instellingen > Apparaten > Muis

Klik op Extra muisopties (dat staat aan de rechterkant)

Het venster Eigenschappen van Muis zal openen.

Klik op het tabblad ClickPad-instellingen en daarna op de knop Clickpad-instellingen

image.png.c20deaf28b5ffbe6bcb0d02d4bf235a0.png

Klik op het driehoekje voor Klikken en dan op Rechterknopgebied.

Er verschijnt dan een tandwiel achter Rechterknopgebied.

Klik op dat tandwiel. Daarna kun je de grootte van het rechterknopgebied aanpassen. Echter alleen in de breedte, niet in de hoogte.

Bij mij ziet dat er zo uit:

image.png.c6c4c18c199f24673d779c8083207896.png

Geplaatst:

Hoi daar ben ik weer.

Mijn touchpad instellingen zien er iets anders uit, hij heeft nl. wel twee muisknoppen, maar deze zijn vlak verwerkt met de touchpad.

Ik heb nu het vinkje aan gezet bij : keuze menu bij tikken met twee vingers, dat werk!.

Dus hartelijk dank voor deze tip, voorlopig ben ik even gered ( misschien wen ik er wel aan en wil ik die rechter muisknop niet meer terug )

Ik begin met de update flauwekul van meneer Gates uit te zetten in ms config. zoals gezegd mij laptop heeft het  van 2006 tot een maand geleden gedaan, 5 jaar geleden heb ik er een ,,nieuwe"  harde schijf ingezet met daarop windows 7 en de updates uitgezet, nooit problemen gehad totdat het beeldscherm er mee stopte.

Ik zal nog even aan de nieuwe technieken moeten wennen.

H

Geplaatst:

Ook bij mij zijn de knoppen vlak verwerkt in het touchpad zelf.

Als je tikt met twee vingers op het touchpad krijg je in ieder geval weer het contextmenu.

Het lijkt erop dat er op dit moment geen goede driver voor het touchpad is. Althans niet goed genoeg voor de versie van Windows 10 die jij nu gebruikt.

Je zou opdracht kunnen geven tot het zoeken naar een betere driver:

Open Apparaatbeheer

Het onderdeel 'Muizen en andere aanwijsapparaten' uitvouwen.

Rechtsklik op het touchpad > Stuurprogramma bijwerken:

image.png.959cc95e2f9668774f427d6701a4f26c.png

Maar als je tevreden bent met de situatie zoals die nu is, dan laat je het natuurlijk zo.

Geplaatst:

Gewone leden kunnen hun topic(s) niet zelf sluiten of op Opgelost zetten.

Omdat je nu hebt aangegeven dat voor jou het topic is opgelost, zal een lid van het PCH team dit topic afsluiten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.