Ga naar inhoud

Poorten worden geblokkeerd

Bython

Aanbevolen berichten

• Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ga naar deze website (klik) en laat het zoeken.

Als hij vind kijk IP adres overeenkomt met uw netwerk.

Zo nodig aanpassen.- in configuratiescherm / netwerk (nas)

Ik raad u wel aan om netwerkgroep overal hetzelfde te houden.

Standaard is weliswaar networkgroup of zo maar ik zou een ander naam geven zodat je weet dat het uw netwerk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, stegisoft zei:

Ga naar deze website (klik) en laat het zoeken.

Als hij vind kijk IP adres overeenkomt met uw netwerk.

Zo nodig aanpassen.- in configuratiescherm / netwerk (nas)

Ik raad u wel aan om netwerkgroep overal hetzelfde te houden.

Standaard is weliswaar networkgroup of zo maar ik zou een ander naam geven zodat je weet dat het uw netwerk is.

Op deze pc lukt het niet, op mijn surface zowel via kabel als wifi in hetzelfde netwerk gaat dat perfect. Beide zitten in de "WORKGROUP".

IP scan vind de NAS, ik kan aan de netwerkschijven van de NAS, deze zijn ook gekoppeld in verkenner en werken zonder issue.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet mijn laatste bericht :s

Op de surface lukt het ook niet, het lijkt dus richting Windows te zijn waar het issue mee is.

Op mijn smartphone (android) en ipad lukt dit meteen.

Ik heb op de NAS dan even een soft reset uitgevoerd en het netwerk opnieuw ingesteld, nu terug via poort 5000 ipv 5007.

Vanaf de quickconnect.to site lukt het ook om te verbinden, maar lokaal op 2 Windows 10 Pro devices niet.

Op mijn surface staat veel minder software op, en is met het juiste netwerk verbonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, stegisoft zei:

Ik stel voor SSID naam van de router te veranderen.

Paswoord mag je behouden.

Resetten is echt de probleem vinden hé

Ja, resetten heeft bewezen dat het softwarematig is.

SSID veranderen gaat mij niet echt verder helpen aangezien mijn vaste PC met een internetkabel is verbonden, en geen wifi heeft.

Ter verduidelijking: Surface werkt het nu om mijn NAS of cloudkey te bereiken op z'n interface, op mijn vaste PC niet.

aangepast door Bython
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.