Ga naar inhoud

Wifi printer werkt niet via access point, wel via wifi router


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een netwerk met een TP-Link Archer 9 wifi router.

Binnen dat netwerk hangt een Netgear R7000 router ingesteld als access point (bekabeld aangesloten aan de TP-Link router).

Alle devices schakelen probleemloos over tussen router en access point voor wifi internet toegang (router en AP gebruiken dus dezelfde SSID en wachtwoord en

Op het wifi netwerk is een Brother printer scanner aangesloten. Wanneer ik met een device (laptop of smartphone), die aangesloten is op mijn wifi, probeer te printen dan lukt dit probleemloos als dit device binnen bereik is van mijn TP-LINK router, echter wanneer dit device aangesloten is op mijn wifi via het access point, dan wordt mijn printer niet gevonden...


Enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik veronderstel ergens een foutieve instelling in mijn Netgear R7000 router...?

Geplaatst:

Krijgt de printer een IP adres? Dit kunt u achterhalen op het schermpje van de printer zelf, of via een netwerkscan.

Om specifieke instructies te geven zouden we het model ook even moeten weten van de printer.

 

Hebben andere toestellen gewoon internet als ze op de Netgear zitten?

 

Wel een beetje zonde van het geld om een router als AP in te stellen, hopelijk had je deze nog gewoon liggen en niet hiervoor aangekocht.

Geplaatst: (aangepast)
9 minuten geleden, Bython zei:

Krijgt de printer een IP adres? Dit kunt u achterhalen op het schermpje van de printer zelf, of via een netwerkscan.

Om specifieke instructies te geven zouden we het model ook even moeten weten van de printer.

 

Hebben andere toestellen gewoon internet als ze op de Netgear zitten?

 

Wel een beetje zonde van het geld om een router als AP in te stellen, hopelijk had je deze nog gewoon liggen en niet hiervoor aangekocht.

Ja, de printer krijgt een IP-adres. En hij werkt ook. Ik kan printen via wifi, maar enkel als het device dat de printopdracht start aangesloten is op wifi via de router, wanneer het device dat de printopdracht start is aangesloten via het Access Point, dan is de printer niet toegankelijk...

Printer: Brother MFC-J6935DW

Volgens mij is er een probleem met de instellingen op de Netgear R7000 (=Access Point), gezien ik de printer niet kan vinden als ik aangesloten ben op dat access point. (zoals gezegd: Wifi werkt perfect tussen router en Access point: wanneer ik door het huis loop dan wordt er automatisch geswitcht en internet connectie loopt zonder problemen).

Ik had de router inderdaad nog liggen, en heb deze daardoor als Access Point gebruikt...

aangepast door Steven80
Geplaatst:

printer: 192.168.0.114

laptop: 192.168.1.11

 

Ter info: 

Alle devices die verbonden zijn via de TP-Link router hebben een ip-adres in range 192.168.0.***

Alle devices die verbonden zijn via de Netgear (access point) hebben een ip-adres in range 192.168.1.***

Is dit een correcte setup?

 

Als ik het netwerk goed heb geïnstalleerd zou enkel de TP-LINK de IP-adressen moeten uitdelen...

Geplaatst:

Uw Netgear is nog steeds zelf een router met zijn eigen netwerk en een eigen DHCP.

Standaard kan een 192.168.0.* niet communiceren met 192.168.1.* omdat dit een ander subnet is.

 

Met volgende artikelen zou het u moeten lukken om de router in te stellen als AP.

 

https://kb.netgear.com/24104/How-do-I-change-my-Nighthawk-router-to-AP-mode-after-I-ve-already-run-setup

https://community.netgear.com/t5/Nighthawk-WiFi-Routers/R7000-router-as-an-access-point/m-p/1639590

Geplaatst:
19 uren geleden, Bython zei:

Uw Netgear is nog steeds zelf een router met zijn eigen netwerk en een eigen DHCP.

Standaard kan een 192.168.0.* niet communiceren met 192.168.1.* omdat dit een ander subnet is.

 

Met volgende artikelen zou het u moeten lukken om de router in te stellen als AP.

 

https://kb.netgear.com/24104/How-do-I-change-my-Nighthawk-router-to-AP-mode-after-I-ve-already-run-setup

https://community.netgear.com/t5/Nighthawk-WiFi-Routers/R7000-router-as-an-access-point/m-p/1639590

Dat verklaart veel. :-)

Ik heb het net getest en alles werkt nu zoals het hoort. Bedankt voor de support !!!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.