Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Doe onderstaande voor de zekerheid

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Geplaatst:

Hallo,

 

Heeft er op deze pc ooit iets van McAfee gestaan?

 

Ik zie dat je een snelkoppeling heb gemaakt van FRST op je bureaublad verwijder die.

Ga daarna naar de map Downloads open die en sleep de tool FRST daaruit naar je bureaublad (dit is zeer belangrijk anders werk de tool niet).

 

Stap 1.

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

fixlist.txt

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

Stap 2.

Download 51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.pngMalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

 

 

  • Dubbelklik op MBSetup.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Die is hier na te lezen (link volgt)
  • Klik vervolgens op de knop Scannen om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Detectiehistorie", klik op "Historie".
Dubbelklik op het recentste "Scan detectie".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
5dd136f347bee-log_mbam.png
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Hoe je een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest je hier.
 

 

 

 

 

Geplaatst:

Even terzijde.

 

Je gebruikt nog een oude versie van Thunderbird.

Oude versies vormen een veiligheidsrisico en het is aan te raden om programma's, vooral mailprogramma's en browsers, up-to-date te houden.

Je kan de nieuwste versie van Thunderbird hier downloaden.

Installeren kan gewoon over de oude versie heen; alle instellingen zullen dan behouden blijven.

Geplaatst:

@kweezie wabbit, dit kan je beter adviseren als we klaar zijn met de pc schoonmaak en controle.

1. ding tegelijk anders gaat het niet goed (heb ik al meer verteld)

Geplaatst:

Hallo,

 

Ik ga het je anders uitleggen:

 

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

Start::
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
S4 sedsvc; "C:\Program Files\rempl\sedsvc.exe" [X]
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2510740528-1461986670-2548991349-1001_Classes\CLSID\{1BF42E4C-4AF4-4CFD-A1A0-CF2960B8F63E}\InprocServer32 -> C:\Users\Vivi\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\19.192.0926.0012\amd64\FileSyncShell64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2510740528-1461986670-2548991349-1001_Classes\CLSID\{7AFDFDDB-F914-11E4-8377-6C3BE50D980C}\InprocServer32 -> C:\Users\Vivi\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\19.192.0926.0012\amd64\FileSyncShell64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2510740528-1461986670-2548991349-1001_Classes\CLSID\{82CA8DE3-01AD-4CEA-9D75-BE4C51810A9E}\InprocServer32 -> C:\Users\Vivi\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\19.192.0926.0012\amd64\FileSyncShell64.dll => Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Geen bestand
ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Booking.com.lnk -> C:\Program Files (x86)\HP\Shared\WizLink.exe () -> hxxp://secure.rezserver.com/sdk/v1/LinkFwd?refid=7684&destination=booking&refclickid=square
FirewallRules: [{2991367A-5AAB-4A02-AAB0-087877F8E1FE}] => (Allow) C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe Geen bestand
EmptyTemp:
End::


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

 

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

 

Start de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Geplaatst:

Hallo,

 

Heel goed, zou je ter controle twee nieuwe logjes willen maken en plaatsen.

 


5ab37027cf10c-Screenshot-2018-3-22_gehac
 
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: addition.png
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.