Ga naar inhoud

TWINIU foto's openen foutmelding...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

ik heb hetvolgende probleem.

Als ik foto's wil openen krijg ik volgende foutmelding: ongeldige waarde voor het register.

Ik heb zo al eens iets geprobeerd waarbij ik in Powershell iets moet laten runnen maar dit helpt niet. 

Ook als ik een nieuwe afbeelding maak, met een screenshot, die ik dan in paint plak. Daarna bewaar op mijn pc. Krijg ik deze niet open, zelfde foutmelding.

Ik heb dit probleem op het account van mijn partner. Op mijn account heb ik dit probleem niet. Is uiteraard op dezelfde pc. 

Wat ik ook merk is dat windows voor het openen van foto's, de app TWINIU wil gebruiken. Welke ik niet ken.

Ook staan al de bestanden ineens op het pad onedrive/.... en niet meer op deze computer (c-schijf).

Iemand een idee wat hier fout is gegaan want dit is zeer vreemd.

Elke tip is welkom.

Groetjes.

Geplaatst:

Heb hier nog enkele bestanden toegevoegd.

Dus als ik een nieuw bestand aanmaak in paint, en ik sla dit op, op het bureaublad. Staat het blijkbaar op 1 of andere manier op de onedrive. 

Vermits mijn vriendin hier nooit problemen mee heeft gehad en nu plots wel, weet ik niet of dit normaal is. Dat dit allemaal op de onedrive staat. Dit mag van mij ook gewoon weg die onedrive want dat is allemaal maar miserie.

Screen 2.jpg

Screen.jpg

Geplaatst:
31 minuten geleden, Jee zei:

Ik heb zo al eens iets geprobeerd waarbij ik in Powershell iets moet laten runnen

'iets' laten runnen in powershell da's wel heel vaag - en dat kan natuurlijk dingen vernaggelen..

Goed, misschien lukt dit: rèchtsklik in je verkenner op een jpg-bestand, kllik dan achtereenvolgens hier op: image.png.19b80f8c72fde9edceb1367b488fa6bc.png

Let nu even op wat het volgend plaatje betreft, want hier staan zowel bij jou als je vrouw andere dingen.

Als je op Kies een andere app geklikt hebt, krijg je een scherm zoals dit:

image.png.617ad28792def281d9a6d5cd9de1c960.png Doe dit dus ook bij de account van je vrouw en kijk wèlk programma er geselecteerd staat

Start dan jouw account op en doe hetzelfde. Ga dan in de lijst eronder op zoek naar dàt programma,

klik eerst onderaan: Altijd deze app gebruiken enz.. ààn en klik dan op OK

Lost dit het probleem op?

Geplaatst: (aangepast)

Momenteel staat er bij "openen met", de app "photos". Maar dit werkt niet. Ik kan ze wel openen met paint en dergelijke.

718132112_Fotos.png.3ad4cbaace384eeff9a2f743f226b357.png

aangepast door Jee
Geplaatst:
1 minuut geleden, Jee zei:

Ik kan ze wel openen met paint en dergelijke.

Dan zit er iets fout aan die foto-applicatie van Windows vrees ik. Zelf zo ik dan een herinstallatie met behoud van instellingen overwegen,

maar mogelijk heeft iemand anders betere ideeën?

Geplaatst:

Ik heb net windows foto viewer toegevoegd mbv deze video. Krijg de foto's terug open dus voor mijn part is het opgelost. 

Moest er toch nog iemand weten hoe mijn origineel probleem opgelost zou geraken, hoor ik het graag. Ben wel benieuwd hoe dit kwam...

Alvast bedankt voor de moeite!

Geplaatst:

Kijk hier eens: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/photo-app-not-working-twinui/da02cdc8-286b-4440-8454-2f04e9466603

En lees daar het antwoord van Geethu B.

Persoonlijk vind ik om foto’s te bekijken Windows Photo Viewer (bekend van Windows 7 en zijn voorgangers) veel sneller opstarten en prettiger werken dan de app Foto’s. Ik heb dan ook op mijn Windows 10 pc Windows Photo Viewer ingesteld als standaard fotoviewer. Maar ieder zal zo zijn eigen voorkeur hebben.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.