Ga naar inhoud

Bestandextensie veranderen in ASUS VivoBOOK notebook


james48

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, james48 zei:

Wel vind ik het vervelend dat ik niet kan browsen om eventueel, indien gewenst ook andere bestanden zou willen koppelen zoals ik altijd gewend was,

Ik begrijp echt niet wat je in deze context onder browsen verstaat.

 

Het contextmenu van de rechtermuisknop verandert in functie van het item waarop je klik.

Test het zelf maar eens. Klik in je persoonlijke bestanden maar eens op een bepaald bestandstype met rechts en vervolgens op "Openen met".

Herhaal dat eens bij verschillende bestandstypen. Je zult merken dat de aangeboden programma's niet altijd dezelfde zijn maar dat je wel de keuzemogelijkheid "Kies een andere app" moet hebben. Dat lijdt dan tot een grotere programmakeuze. Dat wil echter niet zeggen dat je aan om het even welke extensie ook nog eens om het even welk programma kunt koppelen.

Er is wat dat betreft niets verander bij het upgraden van Windows versie 1903 naar 1909.

 

Heb je al eens gecontroleerd of je alle beschikbare Windows updates binnen hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, je zit met een Engelstalige Windows te werken merk ik aan de screenshots in je docx bestand. Zo ontstaan er tussen ons natuurlijk misverstanden betreffende de benamingen.

Dit is een NL talige website waar de helpers er per definitie van uit gaan dat de vragende partijen onder een NL talige Windows werken en dat de Nederlandstalige vraagstellers die onder een Engelstalige Windows werken ons dat al van in hun eerst post mededelen.

Ik had het eigenlijk al in de Farbar logs kunnen zien maar daar ging mijn aandacht niet naar uit natuurlijk.

 

In het belang van het forum zou ik het op prijs stellen dat je de inhoud van dat docx bestand ook even in een volgend antwoord plaatst. Ik merk in dat bestand niets op dat je privacy zou schaden en hoewel de Engelstalige Windows verwijzingen niet voor iedereen goed te volgen zullen zijn zullen vele anonieme lezers er toch iets aan hebben en kunnen vaststellen dat de oplossing moest gezocht worden via "Kies een andere app".

Overigens vind ik dat je het in je docx bestand uitstekend hebt toegelicht, waarvoor mijn felicitaties.

 

Kleine kanttekening:

Ik vind het vreemd dat een programma als Adobe Acrobat Reader XI Pro niet voorkomt in de logische lijst van te koppelen programma's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Droske, ik werk bijna alleen met programma's in het Engels omdat commando's, problemen en oplossingen vaak beschreven worden in Engelstalige sites, en dan is het gemakkelijker om met een Engelstalig programma te werken vind ik.

 

Ik heb toch maar even iets anders mee gestuurd, ik hoop dat dit gemakkelijker is?

 

James48

Een File Extensie toewijzen in Windows 10.png

aangepast door james48
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel tof en sportief dat je onze lezers hier een dienst mee bewijst.

We wensen je nog veel probleemloos computergebruik toe en verwachten je hier toch weer terug moesten er toch nog ooit vragen reizen.

Omdat dit probleem voor u opgelost is sluit ik dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.