Ga naar inhoud

Muis problemen Windows 10

Aanbevolen berichten

Hallo, lang geleden dat ik hier gepost heb (gelukkig) maar het is weer zover.

Ik heb met 2 PC's (windows10) problemen met de draadloze usb muis wat wellicht ook met USB 3 te maken heeft.

De muis aanwijzer blijft af en toe hangen op het beeldscherm, als ik er rondjes mee draai kan ik af en toe stotteringen zien waardoor een game spelen eigenlijk niet meer kan, ook soms ben ik de muis aanwijzer kwijt omdat hij hangen blijft.

Gisteren was de maar vol, de muis bleef als een gek hangen en stotterren, hetzelfde gebeurde al eerder maar dat kwam door een viese lens (stof door statisch te zijn) maar dat was nu niet zo.

Een andere muis met een usb draad doet het wel goed maar draadloos schijnt een probleem te zijn met windows 10.

Alle gangbare dingen heb ik al uitgeprobeert, de-instaleren, andere poorten, aanwijzer precisie uitschakelen, energie besparing uitschakelen of batterijen vervangen, de muis is ook nieuw.

Het enigste waar ik achter ben gekomen is dat de ontvanger niet naast een in bedrijf zijnde USB3 poort moet zitten, anders doet de muis het practisch helemaal niet meer, er is interferentie tussen de ontvanger en USB 3.

Op de andere PC is het net zo, het lijkt het allemaal te doen maar af en toe (en dan ook vaker) stottert de aanwijzer op het beeldscherm.

Het lijkt mij ook erger dan voorheen want toen kon ik wel een spel spelen met de muis en nu niet meer.

Het lijkt mij ergers een BUG te zijn van Windows 10 met de grafische kaart maar dat is gissen.

In deze PC zit een nieuwe grafische kaart voor gaming, dus latency of iets dergelijk kan het niet zijn (met nieuwste driver).

Het probleem valt niet zo op, maar met een schietspel ben je direct de sjaak als de muis blijft hangen, dat mag en kan gewoon niet zo zijn.

Dit alles is sinds windows 10 dus.

Is er iemand met enig idee ? of ervaring ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, The Dub Oracle zei:

Het enigste waar ik achter ben gekomen is dat de ontvanger niet naast een in bedrijf zijnde USB3 poort moet zitten, anders doet de muis het practisch helemaal niet meer

Een kleine poging: heb je toevallig een usb-kabel waar jij die ontvanger in kan steken? Zo ja steek hem eens via die kabel in een usb-poort en leg de ontvanger dan eens zover mogelijk van je computer/beeldscherm? Misschien lukt het ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wel apart is dat de usb bij bijde computers soms wat anders doet in het herkennen van aparaten, meestal gaat het wel goed trouwens.

Ik sluit net een HDD docking station aan en hij herkend hem niet, ook niet in schijfbeheer.

Na opnieuw opstarten ziet hij hem wel weer, dat gebeurde net.

Maar op die andere computer (die ik beheer) wordt de printer niet meer herkend (laatste windows 10 driver).

De printer doet het wel maar om te werken moet je eerst de usb kabel er uit trekken en er weer in stoppen, dan herkend hij hem wel en kun je printen.

De printer wordt wel herkend in device manager maar hij reageerd niet op print commando's, je moet hem eerst opnieuw aansluiten dus.

Hij werkt niet als je de computer opstart met de printer er op aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Passer zei:

Mogelijk moest het docking station nog geînstalleerd worden?

en als je van je printerprobleem af wil raken, stel je vraag dan in het onderdeel hardware.

maar je probleem met je stick is opgelost?

Nee, nee, het probleem is er nog.

Niet met de stick (joystick?) maar met de muis dus.

Schakel net weer in en hij haperde, stotterde weer.

Net alsof hij stotterd door een hoog CPU gebruik maar dat is beslist niet het geval met met mijn HP hexacore workstation.

Het docking station was al geinstaleerd toen hij haperde trouwens, hij hat hem direct moeten pakken maar er gebuurde niks.

Anders zie je wel rechts onder dat hij hem aan het instaleren is als je hem voor de eerste keer aansluit.

Ik heb ook al uitgebrijd gezocht op het internet maar het zijn steeds dezelfde antwoorden die ik allang heb uitgeprobeerd.

De muis doet het nu regelmatig slecht, vandaag is het erger geworden lijkt het.

Wellicht een background service die een conflict heeft, recente windows update ?

aangepast door The Dub Oracle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net een andere muis aangesloten maar dat gaat beter, even nog extra testen als de batterijen het probleem waren maar dat mag toch ook niet het probleem zijn want zo lang zitten ze er ook nog niet in, het is ook nog een muis met power safe mode.

Maar het probleem blijft op zich bestaan want de andere computer heeft het ook + plus die usb hapering met de printer

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ The dub orcale en andere lezers van dit topic: er wordt door TS over verschillende problemen gepraat - we houden het hier echter voortaan uitsluitend over de muisproblemen. Wie dààrover iets te vertellen heeft: ga je gang :)   (over die printer, docking station of wat dan ook gaan we het hier niet hebben of alles loopt door mekaar. - eventueel post TS over die dingen en nieuw topic- dank voor jullie begrip)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Passer, er worden teveel zaken ter gelijkertijd en door elkaar op ter oplossing aangeboden.

@The Dub Oracle

Om het voor ons een beetje volgbaar te houden stel ik voor dat we ons nu even beperken tot één van je twee pc's en tot het probleem met die draadloze muis.

Laten we stap voor stap te werk gaan.

Als eerste is het van belang dat we over voldoende info beschikken. Die is er nu helemaal niet.

Het enige dat we weten dat is dat je twee pc's hebt die onder Windows 10 draaien en waarmee je problemen ondervind met de draadloze muis en de printer. Ook weten we dat u denkt dat Windows 10 de oorzaak is (update?). Daar gaan de meeste mensen hun problemen op afwentelen, hoewel de oorzaak meestal elders moet gezocht worden.

We beginnen met de muis:

1. Geef eens het merk en type (model).
  2. Hoelang is die in gebruik? Aantal dagen en gemiddeld aantal uren per dag dat je die gebruikt hebt.

Gelieve nu alleen op deze twee vragen te antwoorden hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ja, klopt.

Maar ik denk dat de verschillende problemen met het zelfde te maken kunnen hebben, windows 10 heeft kuren met de usb poorten namelijk.

Wel of niet in combinatie met usb 3.

Dit was eerder niet zo, dus ik hoop eigenlijk direct reacties te krijgen van mensen met soortgelijke problemen die direct kunnen zeggen wat het probleem is.

Want ik denk dat het dan bekend moet zijn dit probleem.

Ik zal later even de batterijen vervangen en ook het type nummer van de andere muis doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.